Nya ledblinkers - Nu laddar batteriet ur

Kasken

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Hoj
CBR600RR -03
Tjenare

Som rubriken nämner satte jag nyss på ledblinkers med tillhörarnde motstånd. Har tidigare haft ledblinkers fram utan motstånd och orginal bak. Det fungerade kanon. Men när jag nu satte på ledblinkers bak också, så lade jag på ett par motstånd för att få ner frekvensen de blinkade i.

Problemet som uppstod var att när jag skulle starta hojen nu efter ett par dagar så drog den nätt och jämnt runt startmotorn. jag åkte och tanka direkt och då vägrade den starta. Någonting har sugit ur krämen ur det nyladdade batteriet.

Alla kopplingar jag gjort har varit med krympslang och jag har kontrollerat så inga kablar ligger blottade som kan leda till någon slags kortslutning.

Blinkersena fungerade som de skulle men nu lyser endast några få dioder på de bakre blinkersena och startmotorn orkar som sagt inte dra igång cykeln.

Jag har ingen aning var strömen kan sippra ut om det nu är felet. Tips på vad jag ska kika efter?

Vänligen Emil

Har du multimeter? Isf är det bara att ladda batteriet och sen mäta strömförbrukningen i viloläge.

Mäta upp mellan minuspolen på batteriet och kabeln som ska sitta där då antar jag. Sen dra säkringar för att se vad som drar ström under viloläge. Men det känns ju redan som att jag vet var problemet sitter iom att det uppstod då klämde dit blinkerserna och motstånden. Sen att det laddade ur på endast ett par dagar...

Jag vet att det kan ha blivit enstaka kallödning. Men iom att det fungerade som det skulle borde inte det orsaka problem, eller?

Förövrigt lyckades jag för nångon månad sen få en spricka i batteriet. Den tätade jag ordentligt och det fungerade bra efteråt. Men det kanske bara var lugnet före stormen så att säga ;)

Du kanske lyckades pricka in tidpunkten för när ditt batteri ändå skulle haverera när du monterade "blinkarna".:(

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT