Nya Kostym tillvåren

Maverick_ou812 skrev:
Men vafan?
Hade inte du ett Halvarsson eller EVO? Kom tomten tidigt i år?

Tussilago, gav du upp Spyke så lätt? Hade inte jag gjort.
Skulle iofs tittat noga på andra också. Vad gäller Arlen Ness har jag hört mycket om den dåliga kvalitén på deras blixtlås, du drabbades väl själv?
Jo deras skit blixtlås fick jag bytat två gånger på garantin :gnissla

Men inte fan höll dom så jag gick själv till en sömerska som fixade det :tummenupp
Får se ska kolla på Spyke live man är inte sugen på att pynta 17 som det verkar för Dainise :gnissla

Mitt Spyke-ställ höll för asfaltakrobatik i 100+... dock sprack sömmarna i "nack-kudden".
Alpinestar lär ligga långt fram i säkerhetstänkande :tummenupp
Satsa i vilket fall på kvalle, 3 tusen extra kan rädda mycket!

Tsunami skrev:
inte sugen på att pynta 17 som det verkar för Dainise :gnissla

Något fel på Nox'et för ~9 som jag la upp bild på tidigare?
Kör ut till Ducati Malmö och kolla på det iaf. Skulle jag köpt ett nytt idag hade det nog blivit ett sådant.

Maverick_ou812 skrev:
När du ändå är där så kan du ju beundra alla fiiiina Duccar!! :hihi
Speciellt dom där 900 SL....

Ja för det blir ju ända gången man hinner titta på en sån ordentligt.
Man lär inte hinna se så mycket när man blåser för bi på SRW :D :pannkyss

Robz skrev:
Mitt Spyke-ställ höll för asfaltakrobatik i 100+... dock sprack sömmarna i "nack-kudden".
Alpinestar lär ligga långt fram i säkerhetstänkande :tummenupp
Satsa i vilket fall på kvalle, 3 tusen extra kan rädda mycket!

Tanken är iof inte att ha det på banan där jag garanterat kommer att syna asfalten för eller senare :gnissla
Till det tar jag mitt redan beprövade Arleness som håller bra kvalitet (förutom blixtlåset :huvet :fatta! :brinnerup )

majtii skrev:
Kör ut till Ducati Malmö och kolla på det iaf. Skulle jag köpt ett nytt idag hade det nog blivit ett sådant.

Nä det verkar jätte fint!!!
Ska titta på ett sånt asap :tummenupp

majtii skrev:

Ett fel är där, jaja fel o fel men du kan bara använda Axial-In stövlar. NOX (eller Nitro-GP) saknar den extra dragkedja som "drar" ihop stället nertill, vilket Bora, Kirishima mfl Daineseställ har. Ser coolt ut men men har man inga sådana boots innan måste man införskaffa dessa också...

Maverick_ou812 skrev:
Men vafan?
Hade inte du ett Halvarsson eller EVO? Kom tomten tidigt i år?...

Jepp, tomten kom tidigt :tomten Ett Spyke Vector blev det, äldre modell som försvann inför 2005...

Bifogat

• vector2.jpg
    vector2.jpg
    29.4 KB · Visningar: 43
Svane skrev:
Ett fel är där, jaja fel o fel men du kan bara använda Axial-In stövlar. NOX (eller Nitro-GP) saknar den extra dragkedja som "drar" ihop stället nertill, vilket Bora, Kirishima mfl Daineseställ har. Ser coolt ut men men har man inga sådana boots innan måste man införskaffa dessa också...

Nu ska vi se om jag fattar rätt :va
Det Dainese stället som hetter Nox behöver man några speciella stövlar till??

Eller hur var det?

Tsunami skrev:
Nu ska vi se om jag fattar rätt :va
Det Dainese stället som hetter Nox behöver man några speciella stövlar till??

Eller hur var det?

Jepp, du behöver ett par Dainese Axial IN. Stövelskaftet sitter innanför skinnstället så att säga, kolla in Rossi, Bayliss mfl. De senaste helställen samt äldre dyrare (Bora, Kirishima etc) är sydda med en extra dragkedja över vaden och anpassade efter att kunna användas med "vanliga" boots men inte NOX (hette tidigare Nitro-GP, vilket en strl 56 hänger hos Patrik på Ducati Malmö). Ett par Axial IN går på ca 3000 kr och finns bla på Lelles. Vill du hellre ha Axial IN light (innersko av kevlar och betydligt lättare) som du ser på bilden så går dessa lös på ca 4800 kr, allt enl. Patrik på Ducati Malmö.

Tsunami skrev:
Vilket är föresten Nox stället??
Om man kollar på Daineses hemsida finns där inget som heter så :va
http://www.dainese.com/pre.asp

Det är ersatt av en modell som heter T.Flanker Prof. Detta är anpassat till "vanliga" boots.

Bifogat

• AXIAL.jpg
    AXIAL.jpg
    14.9 KB · Visningar: 42
Svane skrev:
Jepp, du behöver ett par Dainese Axial IN. Stövelskaftet sitter innanför skinnstället så att säga, kolla in Rossi, Bayliss mfl. De senaste helställen samt äldre dyrare (Bora, Kirishima etc) är sydda med en extra dragkedja över vaden och anpassade efter att kunna användas med "vanliga" boots men inte NOX (hette tidigare Nitro-GP, vilket en strl 56 hänger hos Patrik på Ducati Malmö). Ett par Axial IN går på ca 3000 kr och finns bla på Lelles. Vill du hellre ha Axial IN light (innersko av kevlar och betydligt lättare) som du ser på bilden så går dessa lös på ca 4800 kr, allt enl. Patrik på Ducati Malmö.

Det är ersatt av en modell som heter T.Flanker Prof. Detta är anpassat till "vanliga" boots.

Verkar ju besvärligt det där!!
Jag som tänkt köpa ett par A-stars Gp stövlar
Känns som man får ta och åka in och kolla lite live verkar det som.
Stället utan på stövlarna låter inte så snyggt ju :gnissla

Tsunami skrev:
Verkar ju besvärligt det där!!
Jag som tänkt köpa ett par A-stars Gp stövlar
Känns som man får ta och åka in och kolla lite live verkar det som.
Stället utan på stövlarna låter inte så snyggt ju :gnissla

Jepp! Själv hittade jag inget ställe att prova ut ett par Axial så det sket sig. Var också inne på o köpa ett NOX/Nitro för det jag provat satt verkligen bra. Dessutom säljs de på rea för ca €600 i Tyskland.
Stället utanför stövlarna tycker jag annars ser helrätt ut, men det är klart en smaksak...

Tänkte inte på att kolla det med stövlarna.
F ö ser det bättre ut med stövlarna innanför stället.

majtii skrev:
Tänkte inte på att kolla det med stövlarna.
F ö ser det bättre ut med stövlarna innanför stället.

BBR president has spoken :Bugar

Va fan det som såg så nice ut ju :gnissla

Någon som vet var Clover stället säljs??

R1 racer skrev:
Nån i Malmö (kan inte minnas mig sett) eller krokarna som säljer Alpinestars raceställ? :)

Undrar om inte Motorsport i Landskrona (http://www.motorsport.ms/ ) är dom som har bäst utbud av A-stars. Dom hade ganska mycket hemma när jag var runt & letade. Ring & kolla med dom

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup