Nya knappar

• Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date
Grundidén är bra. Kan man inte göra så som du har tänkt fast man applicerar det på forumreglerna istället för vad man väljer att diskutera? Dvs hur vridna åsikter jag än har är de ok sålänge man kan resonera sakligt runt dem och följer forumets regler i övrigt. Går man däremot utanför ramarna och spammar kopiöst eller kallar folk för en massa smörja blir det trådbanning.

Tyvärr kommer inte poängsystemet fungera automatiskt med detta sätt. Jag tror likt korvgubbe att detta kommer missbrukas men när en person har fått, säg 10 negativa feedbackspoäng så skickas en signal till mod/adm som då manuellt granskar personen i fråga och väljer att

1. Kritiken är obefogad, personen i fråga har följt reglerna men kanske stött sig med några andra - därav kritiken. Inget händer.
2. Kritiken är befogad, personen HAR brutit mot reglerna på något eller några sätt och blir således trådbannad.

Det finns väl då risk att flockar från olika fraktioner bolmar runt på forumet och ödelägger varandras trådar?

Får tex jag korvis och hans anhang mot mig i en tråd så kommer dom ju att kväsa hela tråden :näsblod

Det blir väl nästan som att ånga runt och släcka trådar i parti och minut?

Vi har en knapp för anmälan. Den skall användas när någon skriver olämpliga saker som bryter mot reglerna. Den använder man för att anmäla regelöverträdelser.

Feedback-knapparna ska väl aldrig vara mer än en "populäritetsmätare"... Hur många håller med mig. Och det medhållet skall väl aldrig avgöra om inläggen får stå kvar?!

Om en medlem på allvar argumenterar för att trippla bensinskatten och förbjuda alla hojar med mer än 80hK lär SAMTLIGA medlemmar dissa hans inlägg och klicka negativt.. Att han då på en timme fått 50 negativa omdömmen kan väl aldrig leda till att hans åsikt censureras?!

Vi gör ett enkelt räkneexempel..
KD har i opinonsmätningar ca 4% av rösterna. Det innebär att det går 24 icke-KD:are per KD:are...

Det innebär i värsta fall att en KD:are får 24 negativa omdömmen för varje inlägg han skriver...

Skall dessa då tas bort för att de är få som delar hans åsikt?

...eller ännu värre... tänk om det kommer en kommunist eller feminist och skriver ett inlägg?! Skall detta inlägg tas bort direkt för att det snabbt fått 50 negativa omdömmen av åsiktsmotståndare trots att inlägget som sådant är helt inom reglerna och argumenterar för sin sak?!

Last edited:
Det finns väl då risk att flockar från olika fraktioner bolmar runt på forumet och ödelägger varandras trådar?

Får tex jag korvis och hans anhang mot mig i en tråd så kommer dom ju att kväsa hela tråden :näsblod

Det blir väl nästan som att ånga runt och släcka trådar i parti och minut?

Inte med min idé. Däremot om du bryter mot reglerna och kallar korvgubbe för en jävla bögkuk så blir du kickad ur tråden.

Läser du mina inlägg så kommer du att se att jag argumenterar MOT ett system som skulle kunna inne bära att obekväma åsikter censureras.

Du skall aldrig riskera att censureras för att någon tycker annorlunda. Däremot får du leva med att folk käftar emot. Som jag skrev nyss går det 24 icke-KD:are per KD:are om man tror opinionsundersökningarna.. Det är alltså inte märkligt om det är fler som käftar emot än håller med när du skriver...

Last edited:
Inte med min idé. Däremot om du bryter mot reglerna och kallar korvgubbe för en jävla bögkuk så blir du kickad ur tråden.

Personangrepp fördärvar diskussionerna, så dom vill jag ha bort. Det är viktigt att hellre vara tyst än att kasta ur sig en massa obalanserade påhopp.

Läser du mina inlägg så kommer du att se att jag argumenterar MOT ett system som skulle kunna inne bära att obekväma åsikter censureras.

Du skall aldrig riskera att censureras för att någon tycker annorlunda. Däremot får du leva med att folk käftar emot. SOm jag skrev nyss går det 24 icke-SD:Are per SD:are om man tror opinionsundersökningarna.. Det är alltså inte märkligt om det är fler som käftar emot än håller med när du skriver...

Javisst, utan avvikande åsikter kan det ju aldrig bli någon konstruktiv debatt. Att vara i minoritet är inget problem sålänge debatten förs på en vettig nivå.

Last edited:
Vi har en knapp för anmälan. Den skall användas när någon skriver olämpliga saker som bryter mot reglerna. Den använder man för att anmäla regelöverträdelser.

Feedback-knapparna ska väl aldrig vara mer än en "populäritetsmätare"... Hur många håller med mig. Och det medhållet skall väl aldrig avgöra om inläggen får stå kvar?!

Om en medlem på allvar argumenterar för att trippla bensinskatten och förbjuda alla hojar med mer än 80hK lär SAMTLIGA medlemmar dissa hans inlägg och klicka negativt.. Att han då på en timme fått 50 negativa omdömmen kan väl aldrig leda till att hans åsikt censureras?!

Vi gör ett enkelt räkneexempel..
SD har i opinonsmätningar ca 4% av rösterna. Det innebär att det går 24 icke-SD:are per SD:are...

Det innebär i värsta fall att en SD:are får 24 negativa omdömmen för varje inlägg han skriver...

Skall dessa då tas bort för att de är få som delar hans åsikt?

...eller ännu värre... tänk om det kommer en kommunist eller feminist och skriver ett inlägg?! Skall detta inlägg tas bort direkt för att det snabbt fått 50 negativa omdömmen av åsiktsmotståndare trots att inlägget som sådant är helt inom reglerna och argumenterar för sin sak?!
Kan du sluta skriva om SD någon gång? Du är den som oftast skriver och ger det partiet PR här på SH. Kan ju snart klassas som reklam.

Kan du sluta skriva om SD någon gång? Du är den som oftast skriver och ger det partiet PR här på SH. Kan ju snart klassas som reklam.

Flåt flåt.. det var absolut inte meningen att skriva om dem... Jag ändrar direkt!

Dessutom var det ett räkneexempel som inte har något med politiken som sådan att göra.

Last edited:
Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...