Nya killen

Smutt

Smutt va?
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Skogås
Hoj
04 Yamaha FZ6
Jaa. visst! Ja tyckte de va dags o regga mig här nu.
Har precis inhandlat en Blackbird av första årsmodell. Den ska renoveras, lr rättare sagt, pillas me under vintern. Omlack av diverse kåpor och annat. Sen en mycke grundlig översyn av motorn. Den har förvisso bara gått styvt 4000 mil. Men med ålderns rätt så hinner de hända en hel del. Lager och ventiler är väl typiska saker man ska kolla.
Nån här inne som är erfaren av dessa motorer, som kan tipsa om diverse att titta lite extra på när motorn är under översyn?

Har förövrigt inte nått körkort för hoj, men de är fixat så snart som de blir barmark i vår. Ser för övrigt fram emot en trevlig tid här på SportHoj!

RajtanTajtan :banana
 
Hej du...

Tror inte du behöver kolla lager på den motorn.
Har den bara gått 4000 mil och servats ordentligt är det inget att dela motorn för.
Justera ventilerna däremot kan ju vara idé.

Går den som den ska så finns det ingen anledning att skruva isär den.

Har själ ven sådan motor i Firebladen och den tål en hel del. :hihi

Om du inte ska trixa till det med nått trim förståss. :banana
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top