Nya Kawasakis för nästa år.

Kaworna från 90-talets senare halva ser mer offensivt brutala ut än nyare, och de låter dessutom så jäka rått :brynad

Tror också som Wiseguy att det är de nostalgiska minnen som spökar.
Men jag tycker inte att Kawasaki har tappat sista åren. Möjligtvis har flera europeiska tillverkare kommit starkt om man jämför med 90 talet.

Jag är gammal så jag kommer fortfarande ihåg när tråden om nya ZX-10R genererade mer respons än tråden om handtagsvärmare...

Vi börjar bli gammal och försäkringarna så dyra att zx10r ny inte är ett rimligt alternativ rent kostnads mässigt. Tyvärr.

Klart udda front, men i övrigt var den riktigt snygg!

Jag gillar den udda fronten. Kanske delvis för att den är lite udda. Sen ser ju den flerfärgade helt klart bättre ut.
Utseendemässigt hade jag absolut kunnat tänka mig en, det som stoppar är ju tyvärr motorn, konventionell rad fyra må vinna räjs, men saknar lite mellanregister för gata, och framför allt är det inte "häftigt" nog när man blåser över 200 papp och kan välja på 1100cc v4'or, crossplane osv, sucka och bmw har ju iaf vvt. Det känns som att det är dags att lansera en kompressormatad 10'a om det skall rycka i baguetten nog att vända ryggen till en v4 factory.

Ja, fast de är fläskiga.
H2 lämnar heller inte någon hujedamig effekt som man kunde vänta på hos en matad sporthoj.
Överladdning är ju främst för att kompensera att man inte kan bygga motorer ordentligt.

Sen jag hade min första riktiga "sporthoj" en ZXR400 så har jag tyvärr aldrig igen tyckt Kawasaki är snygga nog. Men, man kan ju ha överseende med utseende om personligheten är bra? :3freak

xz-7r 1999 var den sista riktigt snygga kawan.

Den första ZX-10r var också riktigt snygg, tycker jag, den kom väl någon gång 2004. Annars zx-6r från slutet på nittiotalet, den var snyggare än 7an i mitt tycke.

-edit- framförallt så var ju sjuan en riktig heffaklump jämfört med övriga konkurrenter från den tiden.

Last edited:
Hoppas Kawa kommer med min drömhoj 2022. Ninja 1000sx med ny motor(175-200hp), 30kg lättare och med elektronisk fjädring. Man kan ju alltid drömma :)

En V4 hade inte suttit fel heller

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...