Nya Kawasaki KLR650

Tillbaka till KLR 650 2.0

Går den på multifuel? Har Fred Hayes satt tänderna i en ännu?
För, går det att dieselkonvertera den, så kan den bli The sole Survivor när vi inte får tJöra på bensin längre.
Bara att glida upp till HVO- eller rapspumpen och tuffa vidare in i apokalypsen. Snacka om den ultimata (vita!) äventyrshojen...

Jag såg, och se: en vit häst, och han som satt på den hade en båge, och en segerkrans gavs åt honom, och han kom fram som segrare.
– Uppenbarelseboken. 6:2


Exensiv läsning:

Fred Hayes - mannen bakom HDT: Hayes Diversified Technologies, firman som dieselkonverterade KLR 650 åt NATO
var makalös på att trimma Sachsmotorer!

Så länge KTM köpte in sina motorer från Sachs så rev han ner dem och plockade ut massa hästar extra.
Under 70-talets första hälft drev han ett team som hette METTCO-Penton och dom sopade banorna med konkurrensen i Södra Kalifornien.

Tänkte ni ville veta...
 
Last edited:
Tillbaka till KLR 650 2.0

Går den på multifuel? Har Fred Hayes satt tänderna i en ännu?
För, går det att dieselkonvertera den, så kan den bli The sole Survivor när vi inte får tJöra på bensin längre.
Bara att glida upp till HVO- eller rapspumpen och tuffa vidare in i apolalypsen. Snacka om den ultimata (vita!) äventyrshojen...
Där tror jag du faktiskt har helt rätt.
Skulle de sälja en bra dieselversion, så skulle den vara en klassiker utan like.
 
Last edited:
Fan vad fränt med KLR650 en turbo diesel.
 
What's up med slangen till bakbromsen? Fanns det inga med rätt längd?
Hur skall den annars kunna fastna i grenar när du är ute och kör i spenaten? Alternativt så orkade inte Kawasaki kolla efter ett ok med nippeln på rätt sida när de letade igenom reservdelslådan efter bromsok att montera på hojen.
 
Hur skall den annars kunna fastna i grenar när du är ute och kör i spenaten? Alternativt så orkade inte Kawasaki kolla efter ett ok med nippeln på rätt sida när de letade igenom reservdelslådan efter bromsok att montera på hojen.


Lyfthandtag när nan kört fast...
 
"Compared to a newer, more modern bike..."

Eh... Det är lätt att tolka denna som en gammal KLR i nya kläder, men nog är den ny? Den bara inte upplevs så.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top