Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag behöver gå i tvåtaktskolan hör jag...skulle inte tro att en 2T rad fyra skulle låta speciellt bra med kompressor, det blåser lixom rakt igenom en 2T motor med kompressor, med turbo därimot så du får samma motrycks ökning i expantionskamaren som du får i insuget.
då blir det fart på grejorna, kompressor är för 4T.
spoiler spoiler titta inte på länken om du inte vill se h2 ninja
http://www.tribunnews.com/otomotif/2014/09/12/kawasaki-ninja-h2-diplot-jadi-motor-terkencang
Normalt är Supersport = 600, Superbike = 1000 när det gäller beteckningar i tävlingssammanhang. Tittar Du på videon används beteckningen "Supersport" i texten....Däremot så undrar jag varför Bike tror att det är en 600cc.Man har kanske lyckats lösa fördröjningen av turbo effekten denna gång...
Med Turbo !!!.Trodde mc tillverkarna lagt turbon på hyllan för gott.Däremot så undrar jag varför Bike tror att det är en 600cc.Man har kanske lyckats lösa fördröjningen av turbo effekten denna gång.Hur som helst så verkar den ju gå som ett skållat troll.
http://www.ninja-h2.com/video.html#bkXRk5JvnrA (0:50)
Bike tror att det blir en 600cc därför att Kawa kallar den för supersport, vilket är beteckingen på 600cc sportisar.Med Turbo !!!.Trodde mc tillverkarna lagt turbon på hyllan för gott.Däremot så undrar jag varför Bike tror att det är en 600cc.Man har kanske lyckats lösa fördröjningen av turbo effekten denna gång.Hur som helst så verkar den ju gå som ett skållat troll.
http://www.ninja-h2.com/video.html#bkXRk5JvnrA (0:50)
Nu blev jag lite orolig ... är det fejk alltihop eller Asphalt & Rubber är helt ute och seglar i det blå ... dom ger ju tydligen tecken efter en undersökning på att allt kan vara en enda stor bluff.Hoppas att så inte är fallet.
http://www.asphaltandrubber.com/oped/derringers/#more-70342
Hydraulisk kopplingsslav, knappast en 600, lär ju vara minst en 1000cc.
Det har ju Marklund och Mc-Xpress redan löst sedan ett decennium tillbaka eller så.Man har kanske lyckats lösa fördröjningen av turbo effekten denna gång
Mmm, däremot öppnar ju faktiskt detta en mer uthållig och potentiellt lönande marknad för Erik och hans kamrater när det gäller optimering och trimning av redan från fabrik överladdade maskiner. Idag granskas grenröret med viss noggrannhet vid besiktningen, i alla fall på mina breddgrader. Men skulle det finnas kompressor och/eller turbo från fabrikerna blir det ju naturligtvis betydligt mer komplicerat att påvisa effekthöjande åtgärder...Det har ju Marklund och Mc-Xpress redan löst sedan ett decennium tillbaka eller så.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |