Nya Kawasaki ER-6n

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Hoj
KTM Superduke
Kolla in nya ER-6n från Kawasaki.
Motorn är en parallelltwin på 649 kubik. Bromsarna kommer från Tokico, och fram har dubbla skivor och tvåkolvsok monterats. Framgaffeln är av konventionell teleskopmodell. Ramen är en stålkonstruktion.

Mer info.
http://www.moto-station.com/article1233-kawasaki-er6-1eres-images-.html
http://www.motorbox.com/Moto/VisteeProvate/KawasakiER6n_prova.html
http://www.er-6n.com/

kawasakier6n-6909-061-f.jpg

kawasakier6n-6909-063-f.jpg

kawasakier6n-6909-070-f.jpg

kawasakier6n-6909-057-f.jpg

Tycker den ser rätt ok ut, kan tänka mig att byta om effekten inte understiger 70hk :)

Last edited:
den ser ut som om den är rolig att köra..en ny fas i designen.Jaaa jag välkommnar den, sen är det ju en Kawasaki :)

Tycker också att de lyckats riktigt bra med designen!

Lägger dom priserna runt 50-60 precis som den nuvarandra er5an kommer den garanterat att bli en hit!

AJ!!!

Den designen tilltalade inte mig det minsta!! Kul med annourlunda hojjar men den där var inte vacker.

Ka11e skrev:
Lägger dom priserna runt 50-60 precis som den nuvarandra er5an kommer den garanterat att bli en hit!
tror du värkligen dom kommer till att hålla sig där omkring? i så fall så får allt tanten där hemma handla en sån tycker jag, så kan man ju alltid prova den lite ju..hehe!

den lilla toppgrejen på kåpan borde gå o byta ut mot en smidig acwell eller vad dom heter..
dom blir säkert billig som faen..allra helst hos importfirmor :tummenupp

Lite annorlunda tänkade när det gäller avgasutblåsen. Ser helt ok ut för att vara en ER modell.

Jag tycker den är tävlingsful. :galen
Saker med "för många former" tilltalar mig sällan. Ett plus dock för att dem valt att ha en enhetlig lack på åtminstonde framkåpan, framskärmen, kylarkåpan, tanken och cutsen.

Last edited:
Med tanke på att jag faktiskt gillar ER5:an så tror jag att det här kanske blir min nya hoj... :) Ser skoj ut helt enkelt...

Med lite god vilja lyckas jag tyda att den kommer i oktober samt att det kommer an version med ABS. Vikt 174 kg

Det blir nog en eminent kurvsmiskare av detta :)

Fräck, ser ut som en blandning av lite allt möjligt. Superduke korsad med en hornet kanske...

ozeo skrev:
med en stänk av buell :)
(avgasspoffen)
Med nedåtvinklade utsläpp á lá MT-01. Kawasaki Schizo kanske hade varit ett passande namn ?

Tyckte den var häftig när jag såg den förut från sidan, nu när man ser den snett framifrån ser jag vilken strålkastare den har... :3freak Annars är den ok.

DaPirate skrev:
Tyckte den var häftig när jag såg den förut från sidan, nu när man ser den snett framifrån ser jag vilken strålkastare den har... :3freak Annars är den ok.

japp stråkastaren ställer till det :3freak
men som jagskrev förr i tråden så kanske de går o ta bort den lilla fula grejen längst upp..då skulle den nog se lite "coolare" ut :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman