Nya Kawa ZX6R 2005 visas den 27e Augusti! Preview!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Så här kan man läsa:

New ZX-6R spotted
Kawasaki is giving sneak previews of an important new bike - and we’re convinced it’s the new ZX-6R.
The firm is using a dedicated website to start spreading the word - but is not yet revealing what the new bike it is. Our investigations suggest it is a new ZX-6R.
The firm will be launching its 2005 range at the end of August and the updated ZX-6R is expected to take centre stage.
The preview site shows a very brief glimpse of the outline of the new bike. On it we’ve spotted:

underseat exhausts.

a new swingarm.

wavey brake discs.

new bodywork.

Kolla på http://www.thenewgreen.com/

Så mycket tyngre kan väl ändå inte ett system draget under bakdelen vara om de väljer att göra om en redan lätt hoj så den blir bestyckad med sådana när det redan råder en hetsjakt på kilon? :va

Länken funkar inte! :huvet Får abstinens! :mad:

Rövgassystem är bara för posörer. Kolla på Yamaha, på R1:an trycker dem dit ett men på Rossis hoj utan budgetbegränsningar åker de konventionellt. Go figure...

Akesson skrev:
Öööh................ :rolleyes:

Han har antagligen läst senaste Bike, o där hade de photoshoppat en R6 till Galagouisesreplika + ljdudämpare under sadeln, så i hans värld kör Rossi R6 nu :hihi

Ninjaboy skrev:

Rövgassystem är bara för posörer. Kolla på Yamaha, på R1:an trycker dem dit ett men på Rossis hoj utan budgetbegränsningar åker de konventionellt. Go figure...

Äh tyst med dig, har du åkt och bytt framfälg? :tungan

Det kan kanske bero på att de vill ha låg tyngdpunkt på ekipaget.
Men vad vet jag... :va

Ninjaboy skrev:

valmers skrev:
Äntligen. Med lite tur är 70-talshastighetsmätaren väck också.

70-tal? Det är ju den modernaste och lättaste instrumenteringen någon har, 100% digital. Jämför med nya R1 som har en kromring runt varvräknaren, snacka om 50-tal. :hihi

Vad synd att min anländer snart då :yoparty
Är du snäll Björna så får du sitta på den i garaget i vinter :lol

Fast min levereras ju då förstås med Akrapovic helsystem, Pc3a,racepinnar, Öhlinsgaffel, Öhlinare bak samt syrdämp mm mm :banana

Nä nu retas jag bara, men sant är det ju.

Jag måste ju nu när du har en riktigt hoj så man har en schans ifall du stannar kvar i rookie.

/Mike

Don Quixote skrev:
Så här kan man läsa:

New ZX-6R spotted
Kawasaki is giving sneak previews of an important new bike - and we’re convinced it’s the new ZX-6R.
The firm is using a dedicated website to start spreading the word - but is not yet revealing what the new bike it is. Our investigations suggest it is a new ZX-6R.
The firm will be launching its 2005 range at the end of August and the updated ZX-6R is expected to take centre stage.
The preview site shows a very brief glimpse of the outline of the new bike. On it we’ve spotted:

underseat exhausts.

a new swingarm.

wavey brake discs.

new bodywork.

Kolla på http://www.thenewgreen.com/

Ninjaboy skrev:
70-tal? Det är ju den modernaste och lättaste instrumenteringen någon har, 100% digital. Jämför med nya R1 som har en kromring runt varvräknaren, snacka om 50-tal. :hihi
Jag syftade på att man körde med analog gubbinstrumentering fram till -03 (eller var det -02).

valmers skrev:
Jag syftade på att man körde med analog gubbinstrumentering fram till -03 (eller var det -02).

Ok, då är vi överens som vanligt. Borde vara fram till -02 då jag är rätt säker på att -03:an har samma instrumentering som min 10:a.

Nej på min 03a var det analog instrumentering, på 9an alltså.

/Mike
Ninjaboy skrev:
Ok, då är vi överens som vanligt. Borde vara fram till -02 då jag är rätt säker på att -03:an har samma instrumentering som min 10:a.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul