Nya k46! BMW HP4 eller k1000rs?

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Riktigt läcker :drool Och kul att någon vågar utmana japanerna i klassen R4! :tummenupp
Men som sagt, det krävs antagligen bankrån alternativt sälja sin bakre kroppsdel länge och ofta för att ha råd med den :gråta

Det är sant, den lär bli lika ouppnåelig som en Ducati 1098. :gnissla

Sedan kan man undra om man vill äga eller bli ägd. Att köpa en ny Japansk literhoj kostar t.o.m tillräckligt mycket för att bli ägd. Men allt beror kanske lite på hur mycket pengar man har, hur man tänker och hur man är som människa.

/D.

Den var snygg med R6-kåpor, men frågan är hur den kommer att se ut i BMW-skrud...:gnissla

Undrar vad BMWs märkesförsäkring hamnar på med den här hojen?
Jag skulle gissa på att det blir samma regler som för K1200S: dvs. man måste vara 25+ och för de riktigt billiga premier så måste man vara 35+...

Försäkringskostnad densamma?

Jag skulle gissa på att det blir samma regler som för K1200S: dvs. man måste vara 25+ och för de riktigt billiga premier så måste man vara 35+...

Skulle gissa på det med! :tummenupp

Det var lite snack bland handlarna att HP2 sporten skulle bli dyrare än K1200s och R1200s, men det visade sig bli samma kostnad. Gissningsvis så håller det även i nästa år då k46:an kommer. :yoparty

Men å andra sidan så kan ju BMW's försök till att dra till sig yngre förare ändra på premierna framöver då ev. fler olyckor inträffar. :confused:
/j

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck