Nya Iron Maiden plattan

Nya Ironmaiden plattan, A matter of life and death

• Antal röstningar
    0

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Nå vad säger ni, bra eller dålig?
Ser fram emot att se dom live i Stockholm i november:yoparty

Last edited:
Gillar inte producenten som försöker få något slags liveljud på skivan. Men låtarna är klockrena och skivan växer vid varje lyssning !:yoparty :yoparty

Jag röstade på Kanonbra!
Längtar även jag till november o konserten.. :yoparty

Hmm, finns några som säger usel, vad är motivering till det?

Kan bara instämma med tidigare talare, den växer för varje gång
jag lyssnar på den.

har inte hittat en enda dålig låt på den!*

*skulle vara benjamin breeg då, håller inte samma kvalitet som dem andra

Sitter precis och lyssnar igenom den.
Ser fram emot att få komma ner till huvudstaden och se dom i globen 25/11 jag med. Ståplats såklart. Första gången jag ser dom live, och första gången jag har ståplats på en större konsert, blir ju inte så många när man har 50mil till huvudstaden :/

Zeeall skrev:
2428699 har inte hittat en enda dålig låt på den!*

*skulle vara benjamin breeg då, håller inte samma kvalitet som dem andra

Då är vi av motsatt uppfattning, jag gillar den skarpt :) :pannkyss

Tycker nya skivan är hellt suverän och den blir bara bättre å bättre..
Längtar oxå till den 25 så man får se dem igen,jag såg maiden första gången
92 och har inte missat någon spelning sen dess.Och givetvis har man ståplats
i år igen!!
UP THE IRONS..
.

piece skrev:
2428471 Hmm, finns några som säger usel, vad är motivering till det?.

hmmm, det är säkert sådana som hatar maiden som väljer usel :machinegu

jag har ingen ståplats:gråta :gråta :gråta :gråta :gråta :gråta :död
tror ni man kan hoppa ner från läktaren ner på ståplatserna? (alltså innan förbandet har kommit in och skit, tänkjer stå nästan först i kön)

Låtmaterialet är i grunden ganska bra med ett par undantag och skivan kan mäta sig med Dance of Death på den punkten. Det jag absolut inte gillar är ljudet och sättet de spelat in plattan på, Maiden (speciellt Nicko) är inte tillräckligt tighta för att sätta en platta live i studion, Steve Harris verkar ha satt nån prestige i att ha så fisigt ljud som möjligt på sina plattor sen återföreningen, låter som det ligger en våt filt över alltihop. Jämför man med en platta från glansdagarna tex Number Of The Beast eller Somewhere in Time så är precis allting sämre idag. Tyvärr....

Chris Ash skrev:
2429849 Låtmaterialet är i grunden ganska bra med ett par undantag och skivan kan mäta sig med Dance of Death på den punkten. Det jag absolut inte gillar är ljudet och sättet de spelat in plattan på, Maiden (speciellt Nicko) är inte tillräckligt tighta för att sätta en platta live i studion, Steve Harris verkar ha satt nån prestige i att ha så fisigt ljud som möjligt på sina plattor sen återföreningen, låter som det ligger en våt filt över alltihop. Jämför man med en platta från glansdagarna tex Number Of The Beast eller Somewhere in Time så är precis allting sämre idag. Tyvärr....

Har lånat hem plattan , och tycker den är helt ok. Röstade bra , eftersom det inte fanns ett mellanting. Svårt att se något som maiden gör som dåligt....
Kan hålla med det förra inlägget om att det var bättre förr , men är inte säker på att jag vill gå så långt bak som number of the beast. visst , det var min favoritplatta då jag växte upp. Men sommaren 2000 vändes hela min värld upp och ner. Köpte brawe new world , slängde in den i bilen o skulle slö lyssna lite.
Visst , dicky was back , men det tar tid att komma tillbaka till den gamla kvaliten , not !!!!
I min mening så är det den absolut bästa platta de har släppt. Får fortfarande rysningar då jag spelar den !!!

Tyvärr måste jag säga att det är en dussinplatta. Om jag jämför med t ex Piece of mind som är, i mitt tycke, den absolut bästa plattan de har släppt så är det inte ens en dussinplatta. MEN! Det är den bästa sen de återförenades.

Som vanligt längtar jag till nästa Judas Priest-platta i stället. Där finns det inga dåliga, eller ens, dussinplattor.

Olsson skrev:
2432630 Tyvärr måste jag säga att det är en dussinplatta. Om jag jämför med t ex Piece of mind som är, i mitt tycke, den absolut bästa plattan de har släppt så är det inte ens en dussinplatta. MEN! Det är den bästa sen de återförenades.

Som vanligt längtar jag till nästa Judas Priest-platta i stället. Där finns det inga dåliga, eller ens, dussinplattor.

Inte ens ett inbitet Priest-fan som jag kan påstå att Rocka Rolla, Point of Entry, och framförallt Ram it Down är annat än högst mediokra saker....

Vad gäller Maidens bästa sen återföreningen så håller jag nog Dance of Death lite högre, fast så är man inte lika inlyssnad på A Matter of Life and Death än så det kan ändra sig.

Det fiffiga med Maiden är att man kan köpe en singel, vilken som helst, så har man alla plator de släppt och antagligen alla de kommer släppa med...

Biturbo skrev:
2432675 Det fiffiga med Maiden är att man kan köpe en singel, vilken som helst, så har man alla plator de släppt och antagligen alla de kommer släppa med...

Äh..sluta snacka massa skit nu, gamle man :7peta

:tungan

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!