Nya Husqvarna SM 610. En hårding!!

Fortfarande samma skitgaffel ser det ut som dock...

Edit: Såg vid närmare koll att det inte var det så kanske, kanske bättre den här gången. De gamla var fan nästan okörbara tom i lagom tempo.

Daniel

Last edited:
Hinner inte läsa igenom igen men stod det inget om att det var fjädring från 510SM:en?

- Johan

Framskärmen ser ju ut som en kopia från sidan kanske ... men annars så ser nog 610:an betydligt mer lovande ut än FMX i mina ögon i varje fall.

OlleR skrev:
Bara jag som ser FMX i den?

Det är samma stuk som gamla sm610s men nu med nya chassit och uppdateringar på annat. Helt klart en bra hoj i klassen med 660,640 och dyl. Och gaffeln är Marzocchi shiver samma gaffel som sitter på alla nya husqvarna så det är inte den gamla rätvända gaffel

Hojen är ju grym, attityd så det skriker om det! Dock... sen kom avgassystemet och fuckade upp hela konceptet... gör om gör rätt! :7peta

Tycker den e grym.... Helt klart intressant för mig om jag skulle byta min XR! :D

Bara man kan få dom att gå och samtidigt hålla som KTMs gatmotarder så är den ju helt klart intressent. Men först om 2 år vet vi om så är fallet.

//jaG

jra_racing skrev:
Det är samma stuk som gamla sm610s men nu med nya chassit och uppdateringar på annat. Helt klart en bra hoj i klassen med 660,640 och dyl. Och gaffeln är Marzocchi shiver samma gaffel som sitter på alla nya husqvarna så det är inte den gamla rätvända gaffel
Exakt.

"SM 450/510 R suspension and brakes". De lär ju funka fint...

lassnig skrev:
Hojen är ju grym, attityd så det skriker om det! Dock... sen kom avgassystemet och fuckade upp hela konceptet... gör om gör rätt! :7peta
Avgassystemet ska ju ändå bytas ;). Byt ut det och framlampan med så...

Honung skrev:
Tycker den se läcker ut ,absolut en utmanare till ktm. Nån som vet priset på den?
Husky BRUKAR ligga ganska bra prismässigt. Skulle GISSA på att den hamnar runt 80 sträcket men det är en vild gissning bara...

Zeb_Macahan skrev:
Bara man kan få dom att gå och samtidigt hålla som KTMs gatmotarder så är den ju helt klart intressent. Men först om 2 år vet vi om så är fallet.

//jaG
Varför skulle vi veta det först om två år? Motorn är ju en gammal beprövad konstruktion. Det mesta av grejjerna som kan strula ska ju vara testade en del...

mr_rockster skrev:
Avgassystemet ska ju ändå bytas ;). Byt ut det och framlampan med så...

Ja framlampan var en riktig klump. Fööör mkt plast...

Lite rörig design som behöver rensas. Och avgaset ser ju bara pinsamt ut.

Nyheter
Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn