Nya Husabergmodeller

• Thread starter Thread starter hp
  • Start date Start date
Alla måste ju förstå att det inte är en super-duper-version a'la 660FR. Det enda som är special som inte går att köpa _enkelt_ rakt över disk verkar vara dekalerna, tanken och tanklocket (med texten ,,FORCE"). Övriga grejer finns att köpa som "Force Parts".

Det som ÄR intressant är att den kostar 5000:- mer än en vanlig 650 och för de pengarna får man faktiskt rätt mkt grejer.

Såklart är det 04or det handlar om!!

JAG personligen är mer sugen på att se vad som händer med 05orna!!! Einspritz kanske HW :7peta

Intresserade kan kolla bilder jag lagt upp på Husaberg.org

jb skrev:
Är det 03:or de inte lyckats sälja tro?

Känns ju som det... Om det var nyproducerade skulle dom väl inte använda blå ram till svart plast... Ser ju riktigt BILLIGT ut........

/ZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzz

Uppsamlingskärl, gaffel med justerbar fjärdringsförspänning, bättre kronor är inte så extremt tycker jag.
Original pipa det ser jag, men är motorn vässad nåt mer?

Jag efterlyser en modell med ovan nämnda godis samt vässad motor. Kam, kolv, tändbox samt ett Akra helsystem (KTM har ju redan en deal med dem).
Sen kan de plocka bort en del skit som batteri, startmotor och sl'nga på en 5" bak.
Tillverka en sån i 500 ex eller gör den till en egen modell. FS650/450R typ.
Sen kan de ta 95000 spänn för den istället. Då är det iaf lite mening att komma och säga nåt. Gillar inte direkt när de går en tredjedel av vägen och skyltar med att de säljer en värsting i limited edition.

Daniel
www.supermotard-racing.com

Supermoto skrev:
Alla måste ju förstå att det inte är en super-duper-version a'la 660FR. Det enda som är special som inte går att köpa _enkelt_ rakt över disk verkar vara dekalerna, tanken och tanklocket (med texten ,,FORCE"). Övriga grejer finns att köpa som "Force Parts".

Det som ÄR intressant är att den kostar 5000:- mer än en vanlig 650 och för de pengarna får man faktiskt rätt mkt grejer.

Såklart är det 04or det handlar om!!

JAG personligen är mer sugen på att se vad som händer med 05orna!!! Einspritz kanske HW :7peta

Intresserade kan kolla bilder jag lagt upp på Husaberg.org
Inte att jämföra med 660FR och 630 Seel Replican alltså. Utan mer att jämföra med 570RR eller kanske 525SMR... eller?

- Johan

mr_rockster skrev:
Inte att jämföra med 660FR och 630 Seel Replican alltså. Utan mer att jämföra med 570RR eller kanske 525SMR... eller?

- Johan
Ungefär så ja. Äntligen nån som fattar :tummenupp
Fast 570RR skiljer väl mer än FS650s/FS650e jämfört med vanliga 570n (vassare motor bl.a) och 525SMR har slicks, är baserad på 525SX (oreggningsbar) och tänkt enbart för racing.
Vad var förresten prisskillnaden på 570RR mot vanlig 570??? Värt perngarna??

Det handlar ju, som jag sa, inte om en super-dupervariant. Då skulle den rimligen kosta så mkt mer. Jag skulle nog, trots allt, välja en ,,FORCE" framför en vanlig FS, kostar inte SÅ jäkla mkt mer (6000:-). Men som sagt, snart kommer väl info om 05orna och då visar det sig vilken man helst vill ha.

Supermoto skrev:
Ungefär så ja. Äntligen nån som fattar :tummenupp
Fast 570RR skiljer väl mer än FS650s/FS650e jämfört med vanliga 570n (vassare motor bl.a) och 525SMR har slicks, är baserad på 525SX (oreggningsbar) och tänkt enbart för racing.
Vad var förresten prisskillnaden på 570RR mot vanlig 570??? Värt perngarna??

Det handlar ju, som jag sa, inte om en super-dupervariant. Då skulle den rimligen kosta så mkt mer. Jag skulle nog, trots allt, välja en ,,FORCE" framför en vanlig FS, kostar inte SÅ jäkla mkt mer (6000:-). Men som sagt, snart kommer väl info om 05orna och då visar det sig vilken man helst vill ha.
Vet inte riktigt vad skillnaden i pris är. Tror att RR:en kostade 87 eller ngt rek. pris. Halvard sålde de nog för 82 tror jag. Värt pengarna? LÄTT! Räkna bara på vad ett avgassystem (original medföljer + ett helsystem i titan), en uppsättning däck (slics+intermediate och lv däck medföljer), radialpump (vanlig också) och hur mycket extragrejjer som helst i lådorna, preppad motor, preppad fjädring, ferracci gaffelkrona (kostar väl 6 000:- ca tror jag), fotpinnar i titan. Titanskruvar och allt sådant etc. etc. etc. kostar så förstår du att det är värt det, med råge! ;)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back