Skivbromsar bra, för det vore svårt att stanna i 280 blås på Anderstorpsrakan med trumbromsar! och det blir inte lättare att bromsa!
Landsväg helt ok!
Insprutning, tja framsteg eller inte? ja lite kanske!? hitills inte impat på mig, ok jag slipper choken
Styrdämpare bra, men det är ju ett tvång när man bygger så korta cyklar som idag!
Vad jag menar mest av allt är att det inte är bra om vi får in det i racingen, åtminstone i Sverige!
Hur roligt är det att se på Gp utan rejäla kontrollerade sladdar som man vet att föraren gör eller systemet? En Gary Mccoy utan sladd vem är han?
Sen kan landsvägs förare ha det det säger jag inget om!
Ett litet exempel på hur det kan bli, hade en gubbe här i Mullsjö ( lärare inget illa ment Mr Moss) han backade rakt in i en snöhög, och kom inte därifrån kommer ut från bilen viftade med armarna och sa, jag fattar inget just nu, jag har ju nya vinterdäck
Kan du inte anpassa hastighet efter väglag så kanske man kan åka bil tycker jag, sen kan jag inte komma ifrån att det är naturligtvis bra för vissa förare!
Jag kan inte åka skidor därför gör jag inte det!
Oj nu glömde jag skriva så jag inte blir halshuggen! Personlig åsikt och det får jag faktiskt ha!
Fusk o fusk.
Tekniken kommer att vara standard på flertalet hojar om några år.
Skivbromsar, insprutning, och styrdämpare är idag självklarheter på sporthojar.
Var det inte samma diskussion då??
Den utveckling med traction control och ABS/CBS är nog svår att stoppa då den är säkerhetshöjande för flertalet "vanliga" förare.
Tackar!
Ja det blir min första Honda
Det säger du bara för att du köpt en gammal 08:a utan ABS
Grattis, hoppas du blir nöjd.
//
Benny