Nya hjältar som ska till Nordkapp

Jag tycker att det är mitt ansvar att hålla mig informerad, och jag blir förbannad på din ståndpunkt.

Då får du bli förbannad, jag ser inte hur den statiska TV sändningen 17:15 och 21 är på något sätt relevant när jag från samma källa kan få nyare information genom att titta på deras hemsida (och andra hemsidor)

17:15 sändningen "Antalet döda i olyckan är 4 personer"
21 sändningen "Antalet döda har stigit till 9 stycken"

17:10 på nätet "Hittils hat man hittat 7 döda, räddningsarbetet pågår fortfarande"

Är det ett ämne jag är intresserad av kan jag se Live sändningen på nätet hela natten, eller vänta tills morgonsändningarna upptas på linjärtv, där dom visar några bilder från 21 sändningen och har lagt till lite nya uppgifter.

Skickar du fortfarande telefax?

Skickar du fortfarande telefax?

Ja, du kunde utveckla. Bra så.

Jag tänkte avsluta detta med något lustigt "det börjar bli svårt att hitta themopapper" men en snabb googling visar att:

Screenshot_20250729-052238.png

...faxpapper på rulle tydligen fortfarande är en stor grej. Minsann!

Det får bli en annan final:

datavision.jpg

Time flies.
Min mor var Televerkare.
Långvägare, och under 80-talet sattes hon att leda olika framtidsgrupper där ny teknik skulle ersätta den obsoleta Telex-tekniken.

Det var den ena döda hästen efter den andra som leddes fram att vinna lopp, med bland annat "Teletex" som på ingen egentligt ny punkt skiljde sig från Telexmaskinen. Möjligen var den lite tystare, men fortfarande störande ljudlig.

Så kom 1989, murar rasade och nya fantastiska marknader skulle erövras.
...som alla hade Telex som huvudsaklig kommunikation utåt.

Somliga företag hade kvar sin Telex i en skrubb, men ingen som kunde operera den, andra betalade i panik överpriser för maskiner som stått still ett decennium.

Det var total Telex-hysteri. Alla skulle med och gräva guld i USSR och satellitstaterna som nu öppnats.

Hur det gick vet vi. Svenskarna hade glömt hur man använde sin Telex, Ryssarna hade aldrig fått lära sig hur man gjorde affärer. Frustrerade västerlänningar åkte dit för dom trodde det var enklare att göra affärer på plats.
När andra hinder rullades fram för deras "buzinezz" krävde man att få kvitto på mutorna - och fick det!

Hur man får sin information är mindre viktigt. Sovrandet bland den betyder allt

Jag har också lite svårt att förstå hur någon hinner med att följa alla dessa resebloggar. Har ni ingen egen hoj…? Har ni inget garage…?
Den gubben är fan folkilsk. Han har gett sig på andra på motorcyklar. Betydligt mer våldsamt. Hotar med att han ska misshandla folk, vräkt omkull förare på mc. Helt jävla tokig. Han tål hängas ut den stollen.

Ja, du kunde utveckla. Bra så.

Jag tänkte avsluta detta med något lustigt "det börjar bli svårt att hitta themopapper" men en snabb googling visar att:

View attachment 518974

...faxpapper på rulle tydligen fortfarande är en stor grej. Minsann!

Det får bli en annan final:

View attachment 518975

Time flies.
Min mor var Televerkare.
Långvägare, och under 80-talet sattes hon att leda olika framtidsgrupper där ny teknik skulle ersätta den obsoleta Telex-tekniken.

Det var den ena döda hästen efter den andra som leddes fram att vinna lopp, med bland annat "Teletex" som på ingen egentligt ny punkt skiljde sig från Telexmaskinen. Möjligen var den lite tystare, men fortfarande störande ljudlig.

Så kom 1989, murar rasade och nya fantastiska marknader skulle erövras.
...som alla hade Telex som huvudsaklig kommunikation utåt.

Somliga företag hade kvar sin Telex i en skrubb, men ingen som kunde operera den, andra betalade i panik överpriser för maskiner som stått still ett decennium.

Det var total Telex-hysteri. Alla skulle med och gräva guld i USSR och satellitstaterna som nu öppnats.

Hur det gick vet vi. Svenskarna hade glömt hur man använde sin Telex, Ryssarna hade aldrig fått lära sig hur man gjorde affärer. Frustrerade västerlänningar åkte dit för dom trodde det var enklare att göra affärer på plats.
När andra hinder rullades fram för deras "buzinezz" krävde man att få kvitto på mutorna - och fick det!

Hur man får sin information är mindre viktigt. Sovrandet bland den betyder allt
PerTec i Knäred har faxrullar på hyllan. Han har vanliga telefoner med. Bara åka o handla.

Den vägen de valde verkar rätt kass. En jävla massa husbilar.
Inte värt besväret.
Inte vägens fel…. utan mer en fråga om rätt säsong att köra dit. Under semestertider i juli-augusti är husbilar alldeles för frekventa på norska vägar. Ett rent gissel som tvingar fram otaliga omkörningar.

Bättre då att köra dit i juni eller rentav sent i maj. Det kan vara kyligt på försommaren men det uppvägs av att det är färre semesterbilister ute. Och färre husbilar.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman