Nya hastighetsbegränsningar!

Är det bra med uppdateringen av våra hastighetsbestämmelser?

• Antal röstningar
    0
de la bra...tills dendär jävla gubbfan som alltid ska köra i 73.4km/h på 90vägen fortsätter med det fast nu på 100 vägen så man blir ännu tokigare :gnissla

Då är det ju värre med gubbfan som kör 90 på 90-väg. Kör han långsamt kör ju alla om iaf men de där bromsklossarna som envisas med att exakt hålla hastighetsreglerna stör trafikrytmen. Och mig. :mad:

EDIT: Jag var också rebell och satte krysset på sista. :rock

Christ!!!! du bryr dig om farten allså... De e inte ditt jobb att va laglydig, de e snutens jobb att se till att du e de.... :pannkyss

Jaadu jag har f**n så svårt med att nå upp till skyltade hastigheter som det är nu, brukar bara lyckas på vintern (det är ju årstiden som additionsmetoden gäller). Hur jag än har försökt på sommaren är ju tom 30-sträckorna nära Mach 1 och så snabba fordon har jag inte:huvet (30x30=900):D

Ännu ett sätt att smygsänka.

Som förra gången: Man lockar med 130 på VISSA motorvägar (det man inte säger är att dessa utgör nån promille av vägnätet) och sätter sen 70 på 99% av alla tidigare 90-vägar, dvs i sak en MASSIV sänkning, som givetvis INTE bidragit till att minska antalet olyckor.
Folk blir skogstokiga istället i sina bilar och kör om på helt fel platser, och nollvisionen blev (som jag sa...) en nollas vision.

Jag vet inte hur jag skall rösta.
Det är väl bra om hastigheten jysteras om för hur vägarnas skick är och för hur långt utvecklingen gått på fordon sedan hastigheterna sattes på 70 talet någon gång. Problemet som jag ser det är att hastigheterna antagligen kommer sänkas
då vi har absolut fatalt jävla pinsamt dåligt skick på våra vägar. Skulle vägarna fixas skulle det förmodligen gå åt hälften så mycket spindelleder, stötdämpare, däck, styrlager och fjäderlänkage mot nu.
Det är ju billigare för regeringen att vi är sura över vägars skick och sänka farten för att hålla en lite säkrare nivå än att faktiskt lägga skattemedlen inkomna från bränsle och bilskatt/tullar på att hålla efter vägarna.
halvdecimeter djupa spår och gigantiska hål i vägbanan finns det mer av än fin högkvalitativ asfalt numera.
Rant over.

Slumoral: Fixa vägarna och sätt farten efter skicket efteråt.

Lite rebelliskt svarade jag sista alternativet :rock

Fast skämt å sido, farsan sa alltid att lås bara var till för ärliga människor. Det ligger lite i det. Vill jag köra i 200, vara rattfull, sniffa lim å köra bil/hoj så kan jag göra det alldeles oavsett vad det står på skylten. Visst är det bra med hastighetsgränser, det ska inte vara fri fart överallt. Men jag tror att det här bara kostar mycket mer än det smakar. Lär folk att läsa av risker i trafiken och anpassa sitt eget körsätt efter rådande omständigheter istället. Det kommer rädda många fler liv än några nya hastighetsskyltar!

kunde inte säga de bättre!!

tycker det va en jävla massa gnällande här inne =) hehe, de e la bättre att dom börjar göra NÅNTING iallfall, tror att de flesta här inne vid hojkörning ändå inte bryr sig så mkt men vid vardaglig körning med bilen bryr sig destomera??? Tillslut i framtiden så kommer väl dom förhoppningsvis få till det hyfsat, det kommer ju aldrig bli fri fart i sverige igen, så varför inte försöka anpassa lite efter skick på väg å trafik och få upp ögonen på folket!!??

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT