Nya handskar

Bologna

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Hoj
Ducati 900 ss / Ducati 1000 Sport Classic
Funderar på att investera i ett par Dainese full metal pro. Någon som har erfarenhet av dessa, najs eller bajs?

Jag har köpt såna inför denna säsongen. Alltid tyckt dom haft perfekt passform så det kommer nog bli bra att köra med.

Skulle säga att dainese metal pro är ett riktigt bra köp, likaså Titan handskarna, men det viktigaste är dock att det finns ett slags glidskydd på handflatan på handskarna för att dina händer i en eventuellt krasch ska kunna glida och inté mosa ditt båtben i handen

Har kört med sådna handskar i 2 säsonger nu och dom funkar perfekt. Skön passform och inga sömmar har släppt heller. Klart nöjd med dom:):tummenupp

Lånar denna tråden.

Håller på att plocka ihop lite ny utrustning inför våren, men har fastnat på handskar.

Är ett A* fanboy, men deras handskar verkar inte hålla så bra kvalité om man ska tro många reviews på revzilla.

Vad säger ni som har erfarenhet? :va

Held Titan eller Phantom!:fakta Nu har jag sparat dig massa tid:)

Tack för tipset!

Kanske bara är jag, men när ett par handskar kostar $349 så vill man inte läsa detta i en review:

"The craftsmanship is horrible. The seams are starting to come undone. At this rate, the gloves will need to be replaced in five months"

Men samtidigt kan jag fan inte hitta ett par handskar känns det som, där ingen klagar på kvalitén... :rolleyes:

Tycker $349 är mycket pengar, och även om händerna är bland det viktigaste att skydda (för mig, kan jobba utan ben, men inte utan händer), så känns det motvilligt att lägga ut så mycket pengar när folk klagar på kvalitén.

Hur är Rukka?

Jag har helt titan nu, Är väldigt nöjd med dem, de k'nns väldigt robusta och starka. Dock så ja, vissa trådar har släppt som på bilden, på båda handskarna. Det känns ganska surt att betala 3000sek för titan handskar och så håller inte trådarna....
Held titan.jpg

Var det ett omdöme för en Held-handske?:va
Har aldrig hört (eller själv känt) annat än gott om dessa handskar. Skulle i sådana fall aldrig våga gå i god för produkten.
Rukka, har jag enbart i goretex-ställ och det är av god kvalité.

Lindstrands opal! Typ som en endurohandske med know skydd, riktigt sköna men kanske inte det bästa att klota med i 200..:näsblod

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...