Nya GSX 1000 R?

PutteLiten skrev:
Jag kunde köra passet efter, hade jag haft en R1 hade jag fått bogsera hem skrotet... ;) :crash

Ahhhhh!!!!

Ser ut som PutteLiten har ett skelett i garderoben, hirr, hirr ,hirr.
Kul med ett sånt här forum för det finns alltid någon som är ögonvittne till sina fadäser.

Skål på dig :öl

PS. Hade du haft en Retta så hade du nog inte varit och kollat gräskvaliten överhuvudtaget DS. :)
 
Hellracer skrev:
Det lilla t:et inom parentes efter 750 står det för lättrycksturbo eller??? :lol

Ja det är sant får bara ut en bit över 200hk :D

Men nya Rettan är as snygg det håller jag med om :hej

sov gott :cool:
 
Hellracer skrev:
Om inte Sugakuki kommer ut med nått nytt för nästa år så lär Yamma rensa hela marknaden, för handen på hjärtat, vem är så dum att han köper en Gixxer när nya R1:an är så övergudomligt jä...la läcker som den är?

Eder
Hellracer

Ehh.. Rensar marknaden för 1 år ja. Suzuki är som vanligt några år före sina konkurenter. Dom har ju ägt marknaden i flera år nu med den värsta hojen. Först nu släpper resterande tillverkare sina värstinghojar. Dom har alltså då fler likvärdiga hojar att kämpas med på marknaden. Sen när Suzuki släpper en ny bättre gixxer 2005 så står yamaha, kawasaki och honda kvar med sina "trötta" hojar och suzuki äger marknaden igen.


:fakta
 
PutteLiten skrev:
Som tur är!

Seatpipes :zpy

(Ok, många "hemmabyggen" är coola, men de fabriksmonterade suger purjo)

Va?, tycker du inte att det är bra att japsarna äntligen har lärt sig hur man får ett avgassystem att både se ballt ut och hålla för en vurpa?. :confused:
 
Eagle skrev:
Det är väl Ducati som härmat Honda (NR750), när det gäller seat pipes

Jepp + att dom härmade även enkelsvingen.
Japsarna är stilbildande :crash
 
instabila är alla sporthojarna med extrema vinklar och mått, nyaste Honda blade uppges vara värst av alla.
Man måste dock provocera grejorna för att det ska märkas nåt, det är inte så att vid normal körning så får man våldsamma tankslappers. Lär man sig när de inträffar är de ingen fara egentligen även om man kunde vara utan dem.
Snacket om vem som äger marknaden är löjlig egentligen, ofta skiljer mycket lite på hojarna om man kommer till kritan, ingen drar i från nån annan som ett möte i litersklassen.
Självklart har alla dessa hojar en trist statistik med stölder och olyckor, det beror ju på att de körs hårdast av alla hojtyper och säkert för att en och annan inte har förstånd att kontrollera dem.
 
Hightuned skrev:
Va?, tycker du inte att det är bra att japsarna äntligen har lärt sig hur man får ett avgassystem att både se ballt ut och hålla för en vurpa?. :confused:


Tydligen inte ;)

Att de håller för en vurpa är ju faktiskt bra, men jag tycker fortfaradne att de de presenterar är intetsägande.
Men jag reserverar mig för att de kanske faktiskt är snygga irl. Men på bild vämer de inte mig speciellt mkt.

Jag har personligen heldre kvar "bagageutrymmet" och snygga pipor på sidorna än underseat pipes.

Men smaken är som baken, vilket är tur. Hur kul hade det varit om alla kört Suzuki??
 
Hellracer skrev:
Ahhhhh!!!!

Ser ut som PutteLiten har ett skelett i garderoben, hirr, hirr ,hirr.
Kul med ett sånt här forum för det finns alltid någon som är ögonvittne till sina fadäser.

Skål på dig :öl

PS. Hade du haft en Retta så hade du nog inte varit och kollat gräskvaliten överhuvudtaget DS. :)


Erkänner, jag vurapde lite lätt på bana. :rodnar

Jag hade vurpat med vilken sporthoj jag än kört - jag kan trolla med knäna, påpeka att dittan och dattan var fel. Men tillslut måste jag erkänna att det var ett förarmisstag. :rodnar
Jag var för het på gröten... :lol

Jag drogloss framhjulet i utgången till målrakan och lowsidade.
Ingen större skada, mest självkänslan och plånboken som tog skada.


Någon som vill köpa lätt begagnade krashkåpor?? :D

:hej
 
EBS skrev:
Ehh.. Rensar marknaden för 1 år ja. Suzuki är som vanligt några år före sina konkurenter. Dom har ju ägt marknaden i flera år nu med den värsta hojen.

Ja, för R1:an var ju inte den värsta hojen mellan 1998 och 2000:rolleyes:
 
fred00 skrev:
Ja, för R1:an var ju inte den värsta hojen mellan 1998 och 2000:rolleyes:

Jag kan inte mer än att bara hålla med. Sedan -94 har ju inte Sukijuki haft någon riktig dräpare tills dom kom ut med sin 1000 R -01.
 
EBS skrev:
Ehh.. Rensar marknaden för 1 år ja. Suzuki är som vanligt några år före sina konkurenter. Dom har ju ägt marknaden i flera år nu med den värsta hojen. Först nu släpper resterande tillverkare sina värstinghojar. Dom har alltså då fler likvärdiga hojar att kämpas med på marknaden. Sen när Suzuki släpper en ny bättre gixxer 2005 så står yamaha, kawasaki och honda kvar med sina "trötta" hojar och suzuki äger marknaden igen.


:fakta


Jo visst, R1:an var väl brutalt nyskapande när den kom 98 eller??
Sen var den värst 98-00, och Suzuki kom med sin nya 1000-kubikare 01 men det råder delade meningar om den verkligen var värre än R1:an innan deras 03:a kom. Visst hade den mer hästar men hade den bättre chassie??
 
PutteLiten skrev:
Tyvärr finns det ju alldeles för många squidar som köper det värsta när en TZR125 borde passa dem bättre med tanke på förmåga...

Ingen kommer att ha råd att försäkra en Klass 7 hoj 2005 när 50 kört ihjäl sig på den nya R1an. Men Yjamlaha kanske har byggt en stabil hoj för engåns skull, en hoj som inte dödar sina ägare??
(33% av alla R1or äs skrot, och ytterligare 10% är raporterade (yeah right...) som stulna = låter som en instabil och farligt hoj... )



Och för övrigt är Suzukin snyggare än R1an (visserligen bara sett den på bild)

Dummaste inlägg jag läst,yamaha R1 är en supersport hoj,med pressad vikt och massor av motor,att 70% av de som äger en R1 äger en sån bara för att de är/var/blir den värsta sporthojen som finns på marknaden,och att dom kommer ut från körskolan och åker direkt till yamaha återförsäljaren och köper en R1 de inte kan hantera är väl knappast hojens fel. Och det är den mest stulna sporthojen 2 år irad,knappast hojens fel heller.
 
bgix skrev:
Naturligtvis inte! Enda gången "rövvärmarpipor" är motiverade är då motorn har bakåtriktat avgasutsläpp som t ex bakre cylinder(rar) på v-motorer (Fanns en gång också tvåtaktare med förgasare framåt och avgas bakåt.)

Att från en rak fyra med avgasportar framåt först dra avgaserna ner under motorn och sedan vidare upp under sitsen är idioti!

För en funktionell lösning, se nedan:

Jädrar i mig!

Vad är det där för system? Det är banne mig inte mycket större än ett sugrör. Det lär ju låta som om det saknades ljuddämpning över huvudtaget. Skulle vara kul att se vad besiktningskillarna hade att säga om den vid nästa race. :tummenupp
 
Yoshimura är tillverkaren iallafa.... tror dock inte det finns nått liknande för landsväg, fast åandrasidan... så hörde jag nått om kopior på motogpsystemen.
 
MrGooFy skrev:
Jo visst, R1:an var väl brutalt nyskapande när den kom 98 eller??
Sen var den värst 98-00, och Suzuki kom med sin nya 1000-kubikare 01 men det råder delade meningar om den verkligen var värre än R1:an innan deras 03:a kom. Visst hade den mer hästar men hade den bättre chassie??

Jo visst va R1an nyskapande. Men då va väl ändå CBRen betydligt före i samma klass (men inte riktigt lika vass som R1an va).
Men är den nya R1ans chassi det värsta?
Ingen vet ju förens hojarna börjar komma ut i butikerna. Därmed är ju den här tråden lite meningslös, R1an har flest hästar på pappret och Yamaha säger att den har värst chassi. Men vad är det som säger att inte Hondan's chassi är mycket grymmare och att dom har lyckats göra en bättre hoj? Pga R1 hysterin som råder i vårt avlånga land?

Anledningen till mitt inlägg var att visa att ett märke/modell inte äger marknaden hela tiden utan det växlar. Så att säga att Suzuki gör fel genom att inte lansera någon ny modell 2004 tycker jag är fel.

//Emil
 
EBS skrev:
Jo visst va R1an nyskapande. Men då va väl ändå CBRen betydligt före i samma klass (men inte riktigt lika vass som R1an va).
Men är den nya R1ans chassi det värsta?
Ingen vet ju förens hojarna börjar komma ut i butikerna. Därmed är ju den här tråden lite meningslös, R1an har flest hästar på pappret och Yamaha säger att den har värst chassi. Men vad är det som säger att inte Hondan's chassi är mycket grymmare och att dom har lyckats göra en bättre hoj? Pga R1 hysterin som råder i vårt avlånga land?

Anledningen till mitt inlägg var att visa att ett märke/modell inte äger marknaden hela tiden utan det växlar. Så att säga att Suzuki gör fel genom att inte lansera någon ny modell 2004 tycker jag är fel.

//Emil

Lite det jag menar med och det jag skrev om chassi var inte om 04:an utan om den tidigare.
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top