Nya grepp

Idiotiskt.
Man ska stanna för gående!

Jag brukar göra tvärtimot o gå ut för att markera att bilen ska stanna.
Och den dagen den smäller hoppas jag på grova skadestånd :)!

Freddola skrev:
Idiotiskt.

Min morsa har samma taktik..hon brukade köra ut min barnvagn i vägen när det begav sig... :gnissla (was she trying to tell me something? :3freak )

Nursey skrev:
Min morsa har samma taktik..hon brukade köra ut min barnvagn i vägen när det begav sig... :gnissla (was she trying to tell me something? :3freak )

Hämnas när hon är 70 och sitter i rullstol och du kör henne. :yoparty

Freddola skrev:
Idiotiskt.

Detta är det värsta som finns! Vad tror gångtrafikanterna egentligen? Framför allt dom som är så korkade att dom går rakt ut utan att ta hänsyn till bilens stoppsträcka.

Riksidioter är vad det är!

Dessutom står det i lagen om väjningsplikt för gående att gångtrafikanten MÅSTE ta hänsyn till kommande bils stoppsträcka och bakomvarande bilar.

M.G.F skrev:
Dessutom står det i lagen om väjningsplikt för gående att gångtrafikanten MÅSTE ta hänsyn till kommande bils stoppsträcka och bakomvarande bilar.
Inte om man har reflex. Då syns man på långt håll. :blah

Freddola skrev:
Idiotiskt.

Den dagen nån hoppar ut framför mig så kör jag gladeligen på människan.

Du ska inte hålla för hårt på din rätt.

Solid snake skrev:
Den dagen nån hoppar ut framför mig så kör jag gladeligen på människan.

Du ska inte hålla för hårt på din rätt.

Precis! Gillar den där förvånade dödsångestblicken man får varje gång man inte bryr sig om att bromsa utan klipper smalbenen med kofångaren.

Ja vafann skaråm ut på vegen att göra? hål er på trottoarren för banade fotgengare!!

Agamemnon skrev:
Precis! Gillar den där förvånade dödsångestblicken man får varje gång man inte bryr sig om att bromsa utan klipper smalbenen med kofångaren.
Nämen om jag är kanske 5 meter från övergångsstället så hoppar nån idiot ut i gatan utan att kolla om jag ens kommer körande där, de tror att man kan stanna bara sådär.

Då kör jag gärna på dem, för att inte tala om cyklister som har stannat vid övergångsstället och hoppat av, sen när man stannar så hoppar de på sin jävla cykel och tror att de ska cykla över, men det kan de glömma för när de ska cykla över så varvar man bara till så stannar de vid sidan av vägen.

Solid snake skrev:
Nämen om jag är kanske 5 meter från övergångsstället så hoppar nån idiot ut i gatan utan att kolla om jag ens kommer körande där, de tror att man kan stanna bara sådär.

Då kör jag gärna på dem, för att inte tala om cyklister som har stannat vid övergångsstället och hoppat av, sen när man stannar så hoppar de på sin jävla cykel och tror att de ska cykla över, men det kan de glömma för när de ska cykla över så varvar man bara till så stannar de vid sidan av vägen.

Nej det blir ju lite svårt att stanna på 0,3 sekunder (5 m i 50kmh). Det får jag hålla med om.

Mickez77 skrev:
jaja men stannade gjorde inte bilen :näsblod

Sorry, det är jag som är lite korkad för stunden... :D

Har du förresten äntligen omvandlats till Yoda eller? :D :D :D

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu