Nya Gixxer 1000 med 191 hk!

R1 har varit den snyggaste av chingchong-hojarna i flera år nu. Ska bli jevligt intressant att se -09 IRL.

Håller med! Aprilia och hondas designers har tagit steget vidare...de andra lever kvar i historien. Jag tror det kommer märkas i deras försäljningsstatistik (sämre försäljning).
Det "steget vidare" ser inget vidare ut i mina ögon. Hondan ser ju enbart fel ut och Aprilian är inte speciellt snygg. Personligen skulle jag inte vara så säker på att Hondan säljer bra. Många verkar tycka att den är ful och det är knappast bra för försäljningen.

Last edited:
Naket nja gillar nog the old style
galleri

Personligen så tycker jag att det är ganska otroligt att de totalt ändrat den blå/vita signaturfärgen som tidigare funnits. Nu ser den färgsättningen riktigt mysko ut.

Last edited:
Nog ser den ganska blåvit ut för mig... :va

attachment.php

....no shit. Du tror annars inte att jag menade upplägget på färgsättningen ;)
Med andra ord...den gamla blå/vita klassiska färgsättningen ser så mycket schysstare ut än den nya (ja..den är oxå blå/vit)

Med andra ord...den gamla blå/vita klassiska färgsättningen ser så mycket schysstare ut än den nya (ja..den är oxå blå/vit)

Nej. Jag tror inte att det var upplägget på färgsättningen du menade.

Håller med! Aprilia och hondas designers har tagit steget vidare...de andra lever kvar i historien. Jag tror det kommer märkas i deras försäljningsstatistik (sämre försäljning).

Honda sålde sämst förra året (läs Bike) 27,4% mindre. Kan den fula cbr:en spela in lite där tro? :)

Ducati, BMW,Triumph, KTM,MV-Agusta, Aprilia mf.l har alla mycket snyggare design på sina nya hojar än japshojarna. Det japs hojarna vinner på är motorn och chassie.

En 1098 här tack eller Triumph 675 men en japs radfyra är en radfyra.:tummenupp

Honda sålde sämst förra året (läs Bike) 27,4% mindre. Kan den fula cbr:en spela in lite där tro? :)

Ducati, BMW,Triumph, KTM,MV-Agusta, Aprilia mf.l har alla mycket snyggare design på sina nya hojar än japshojarna. Det japs hojarna vinner på är motorn och chassie.

"Det japs hojarna vinner på är motorn och chassie." hmmm hur kan du säga att japs hojarna har bättre chassie?, det är väll tack vare att aprilia har så bra chassie som den vann masterbike 2006 och inte pågrund av att den är/va snyggare än japs hojarna år 2006?.

Motorn kan jag hålla med om att japan ligger före eftersom de kan ta ur mer effekt eftersom de har två cylindrar mer... blir jämnare nu när aprilias V4 är ute ,som har 4a cylindrar den med som japs hojarna.

Tycker K9 ar 100ggr snyggare an K7, K8.
Fast fortfarande ar K5, K6 det snyggaste gixxer gjort hittills.

Trots att Suzuki blev skadeståndsskyldiga för att ha förblindat människor världen över med den bakdelen? Den häcken är inte snygg någonstans! K7-K8 är i alla fall fin från sidan.

Förut var det En mörk blå, en eller flera ljusare samt vit och sen var R:et och 600/750/1000 mer neon oranget. Nu är det fanimej gubbliggsårsrött :mad:

Blått, vitt och neonorange is the shit!

Last edited:

CBR 1000 -08 är deras mest sålda modell, 5:e mest sålda hojen i sverige i år eller ?

Men den är lite tuff ändå...

Bifogat

• img-03.jpg
    img-03.jpg
    24.4 KB · Visningar: 160
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...