Nya Gixxer 1000 med 191 hk!

Den är ful, k7:an var ful, de flesta suzuki är apfula.
1000rr är snygg för att den är minimalistisk, enligt mig har suzukis hojar en tendens att se lite för sci-fi ut, ser helt enkelt ut som de satt design före vikten. Men de brukar ju gå som fan och det är ju det viktigaste.

nja vad ska man säga...

Bifogat

• 2505.jpg
    2505.jpg
    129.3 KB · Visningar: 295
  • 2506.jpg
    2506.jpg
    108.8 KB · Visningar: 456
GSX-R 1000 ser bara större och större ut för varje år som går. Ser nästan ut som en touringhoj. Ganska kul att alla 1000-kubikare är fulare än sina småsyskon i 600-klassen...

Den där snabeln till ljuddämpare kunde de gärna lämnat på ritbordet, jösses vad ful.

Man kan fråga sig varför de måste hitta på sådana löjliga konstruktioner till ljuddämpare. Försöker de vara kreativa? Vad är det för något fel på en helt vanlig rund, alternativt oval, ljuddämpare som satt på alla sporthojar fram till 2004?

Man kan fråga sig varför de måste hitta på sådana löjliga konstruktioner till ljuddämpare. Försöker de vara kreativa? Vad är det för något fel på en helt vanlig rund, alternativt oval, ljuddämpare som satt på alla sporthojar fram till 2004?

Seatpipes är ju iofs the shit. I övrigt håller jag med. :)

Undrar jag med? Jag tror verkligen att alla dessa fula ljuddämpare är ett sätt att vara kreativ och variera designen, vilket är helt okej enligt mig - men i det här fallet så är ju en vanlig oval ljuddämpare bra mycket snyggare.

Måste ju väga extra mycket med två stora bjässar till ljuddämpare dessutom... tror inte att de behöver vara så stora för att få en acceptabel ljudnivå :gnissla

den kommer nog växa lite tror Jag. Ser bättre ut nu än vad Jag trodde men Jag är trött på alla nya japsar nu. Inga ränder och neonfärger :mad: Kommer gå back in time till nästa sommar. Lateralmonterade bromsar, bred midja, neon och sträck över allt mmmmm.

Den blåvita gixxern ser ut som en polismotorcykel !?

ps R6an är snyggast 08a i alla fall ! =)

Ser ut som dom väljer att inte ändra för mycket, rätt lik den gamla tycker jag,
Inga justerbara fotpinnar, små skivor fram och 4 kolvsok!
Svingen är nog gjord så av flera anledningar, men även för markfrigången så ljuddämparna inte ska släpa i.
Påtal om ljuddämparna :va ja dom slänger man ju ändå väck!
Annars snygg :tummenupp

Byt koncept för fan jävla tjöt med Yamaha o Suzuki. Honda har lärt sig av storebror Kawasaki men Yamaha o Suzuki kör på samma koncept hela tiden.

Toppkåpan(sedd från sidan) påminner om yamma thunderace lite och den ser allmänt touring ut...

Varför envisas med att ha nästan samma gamla ljuddämpare fortf...

Nä yamman ser ju ut som rena räserhojen i jämförelse trots att den oxå har kvar burkarna...

Tycker K9 ar 100ggr snyggare an K7, K8.
Fast fortfarande ar K5, K6 det snyggaste gixxer gjort hittills.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025