Nya friska tag hos HMS

Finns det ambitioner för öppna KM i år igen?
Ja vi kommer att köra med öppna KM även i år, i dagsläget råder dock akut brist på tävlingsledare, besiktingspersonal samt funktionärer, vi hoppas att få se många nya ansikten nu till våren.

Road Racing skall upplevas på plats och med ett stort leende på läpparna:)

Precis... och träningsdagar??? I HMS eller någon annans regi???
Kommer upp så snart vi fått klart med banägaren.

Last edited:
Det där låter som ett inlägg i en rekryteringskampanj :)
Ja det stämmer bra det, vi har ju ny besättning i år och därför så söker vi med ljus och lykta efter fler nya entusiaster som vill hjälpa till att göra Svensk Road Racing ännu bättre.

Har en icke namngiven kvinna kastat in handduken för allas bästa?

Missade du det? Efterspelet till SM-deltävlingen på Knutstorp var mycket spektakulärt, eftersom det gav eko in i SVEMO's korridorer finns delar av icke namngiven kvinnas öden och äventyr t o m i protokollform!

Nu tycker jag inte att man skall trampa allt för hårt på denna kvinna då hon har arbetat hårt och betytt mycket för svensk RR de senaste 15 åren, hurvida hon sedan fattade märkliga beslut vid en tävling må vara det som sitter färskast i minnet men hon förtjänar inte att häcklas för det.

Missade du det? Efterspelet till SM-deltävlingen på Knutstorp var mycket spektakulärt, eftersom det gav eko in i SVEMO's korridorer finns delar av icke namngiven kvinnas öden och äventyr t o m i protokollform!

Jag var där.... men gick vidare med nästa tävling efter detta. Lämnade det åt HMS att reda ut.

Nu tycker jag inte att man skall trampa allt för hårt på denna kvinna då hon har arbetat hårt och betytt mycket för svensk RR de senaste 15 åren, hurvida hon sedan fattade märkliga beslut vid en tävling må vara det som sitter färskast i minnet men hon förtjänar inte att häcklas för det.

Missförstå mig inte. Det är inget tyckande från min sida. Det ligger överhuvudtaget inte någon värdering i det. Det var bara ett konstaterande av händelserna kring och efter SM-deltävlingen. De enda kontakter jag haft med henne har varit goda.

Exakt,hon har varit verksam i många år och dessutom spelat en stor roll för oss skåningar,så ge henne den respekt hon förtjänar.micke

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...