Nya Fotpinnar R1, vilka ska man ha?

• Thread starter Thread starter RRR
  • Start date Start date

RRR

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2012
Hoj
Yamaha R1- 06
Morrs!

Är på jakt efter ett set racepinnar till hojen, R1 -06, vilka ska man ha?
Vilka är bäst? Billigast? Mest prisvärda? Inköpställe?
Ute efter fullt justerbara med raceväxlat :rolleyes:

/RRR

Ska du ha några lite billigare än t ex PP-tuning så sikta på Vortex från ebay som iaf är något av ett "märke".

Kinapinnarna kan vara lite "sådär".. Jag har ett par kinapinnar som ligger och samlar damm.
Dom funkar, men saknar hälplattorna, så jag köpte PP istället.

PP-Tuning från Greven är ju poppis. Prisbild har jag inte stenkoll på, men iom att han är med på dom flesta racehelgerna så är det lätt att få tag i nya delar, eller så kanske man hittar någon som har extra fotpinnar i depån om man råkar slipa ner dom lite för mycket :tummenupp

diablo har livstids garanti, vurpar du & dom går sönder, så får du nya bara du har kvitto kvar

inte jag som säljer i annonsen, men jag känner honom.
ring & kolla om han har hemma till 04-06

http://www.blocket.se/helsingborg/Fotpinnar_R1_07_08_Suzuki_GSX_R_07_08_38333610.htm?ca=23_3&w=3

Hmmmm
Först står det att det inte spelar någon roll hur du har sönder dom så ersätter dom produkten
sen läser man längre ner

WHAT IS NOT COVERED:,

1.Discoloration of products
2. Physical damage (covered by Diablo Racing Technology No Excuses Warranty)
3.Wear & tear

Då undrar man ju gäller garantin en vurpa eller inte...lite suddiga villkor tycker jag iaf.

det är ju Peter som är svensk importör av dessa pinnarna, och jag bara återger vad han berättat för mig.

PP-Tuning köpte jag av Greven nu, ligger i kartong och blänker fortfarande, men snyggt byggda kullager i växel och bromspedal, bra pressision.

Då undrar man ju gäller garantin en vurpa eller inte...lite suddiga villkor tycker jag iaf.

"Manufacturer’s Limited Warranty" täcker inte "Physical damage" men eftersom det är "covered by Diablo Racing Technology No Excuses Warranty" så löser det sig ändå.

Gäller endast 1:a köpare av produkten och man måste fylla i registreringskorten och skicka in.
Verkar även som att man bara får byta en gång pga krash...
"The Diablo Racing Technology Warranty will replace the damaged Diablo Racing Technology product only once per purchase with the same color, year, make, and model."

Tack för snabba svar bro's!
Drog iväg ett mail på diablo annonsen. Lite sugen på att slå till på ett set PP från grevens
men fuck nästan 4lax känns lite dyrt.
Någon som har erfarenhet av valtermoto pinnarna? finns ju att få tag i för rimlig peng från
ebay.it

Greven är på tävlingar och bankörningar, det är bra om man ska ha delar.
Tack för snabba svar bro's!
Drog iväg ett mail på diablo annonsen. Lite sugen på att slå till på ett set PP från grevens
men fuck nästan 4lax känns lite dyrt.
Någon som har erfarenhet av valtermoto pinnarna? finns ju att få tag i för rimlig peng från
ebay.it

Bonamici är klart snyggast! står på önskelistan.... :)

yamr1-500x500.jpg

TRW är lite råa också
trw-rearsets.jpg

Last edited:
Någon som har erfarenhet av TRW fotpinnarna? Finns det annars eftermarknads fotpinnar som använder orginal hålet för växelspaks "pinnen"? Typ alla jag har sett så har "pinnen" gått på utsidan upp mot växellådan.

Detta gäller då en R1 från 2007

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...