nya fälgar

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
precis som till bilar så behöver oftast även hojen nya fälgar för att se bra ut. vad tror ni om dessa fälgar till denna hoj?

Bifogat

• PVM20spoke.jpg
    PVM20spoke.jpg
    19.7 KB · Visningar: 187
  • w604h0_00008951b.JPG
    w604h0_00008951b.JPG
    31.3 KB · Visningar: 139
brinckis skrev:
precis som till bilar så behöver oftast även hojen nya fälgar för att se bra ut. vad tror ni om dessa fälgar till denna hoj?

Ja ogillar dom, för många ekrar...

brinckis skrev:
eller kanske dessa ...

satt och pillade lite i PS så jag tänkte att jag skulle hjälpa till lite, snäll som man är :tomten

men det var ingen lek! det är inte riktigt samma vinkel på kawan, som på bilden på fälgen, men men, man ser lite iaf

Bifogat

• wakasaki.jpg
    wakasaki.jpg
    84.3 KB · Visningar: 224
Last edited:
JiMpA skrev:
satt och pillade lite i PS så jag tänkte att jag skulle hjälpa till lite, snäll som man är :tomten

men det var ingen lek! det är inte riktigt samma vinkel på kawan, som på bilden på fälgen, men men, man ser lite iaf

Verkar vara mycket finare med originalet iallafall enligt mig, vad tycker ni?

JiMpA skrev:

tackar för det :tummenupp
inte helt fel ... men som sagt det blir nog inte en rättvis bild iom vinklarna ...

kanske en 10 ekrad fälg hade räckt ... var hittar man en sån?

Rent utseendemässigt så tycker jag inte hojfälgar behöver bytas... de två exemplen ovan i tråden såg ju ut som bilfälgar :va

Däremot kan man ju titta på marchesini fälgarna... dom ser ju trevliga ut och så gör dom ju lite i prestanda med, vilket är orsaken till att man byter fälgar på mc

brinckis skrev:
tackar för det :tummenupp
inte helt fel ... men som sagt det blir nog inte en rättvis bild iom vinklarna ...

kanske en 10 ekrad fälg hade räckt ... var hittar man en sån?

jopp, släng upp en här om du hittar en, så kan jag testa!

WASP skrev:
Däremot kan man ju titta på marchesini fälgarna... dom ser ju trevliga ut och så gör dom ju lite i prestanda med, vilket är orsaken till att man byter fälgar på mc
det är inte bara marchesini som tillverkar bra fälgar ... de fälgar jag lagt upp bilder på är magnesium fälgar och används bl.a av WCM i MotoGP. PVM är märket.

hållundan skrev:
Tycker fälgarna som sitter original på nya sexan är sjukt snygga.
Jo de nya fälgarna är grymt mycket snyggare är de gamla asfula tre ekrade fälgarna som man bara hade varit tvungen att byta ut. Men orginal är ju inte alltid roligt ... man vill ju ha en hoj som sticker ut lite ur mängden. så lite omlack, öhlins, brembo, magnesium fälgar och nytt blås så blir en redan snygg hoj ännu snyggare :D

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8