Nya extremsporten?

mmm! den var helt sjuk.

Men småsaker som att flyga upp för större berg osv konkurerar ju ut allt vad cykel-freeride innebär :D

Jag tror den ena snubben va med i filmen "throttle" kolla in den, den är ganska mighty!

om det hade funnits gatreggade trials och man kunde ha skylten på ryggen så hade det stått en hemma hos mig :yoparty :yoparty

Fredsfursten skrev:
2345067 Oooh - som "gammal" bmx- och mountainbikeåkare blir man ju våt i brallan... Kanske dax att uppsöka lokala trial-klubben och se om dom hittar på någe skoj...

Exakt!

Dock ser hojarna långt ifrån orginal ut. Gafflarna på en standard trial har väl max 20mm slag?

Underbart, får ut och kicka igång min 89 trial i garaget, verkar hur kul som helst. Har en gammal hojpolare som håller på med sånt med men hans hemsida hittar jag inte.
Ang. fjädringen på trialarna så har de nånstans mellan 100 & 150 mm fjädringsväg.
Och regga funkar ju om man säger till länsman att man är på väg till träning eller tävling då de stoppar dig.
Hursomhelst, fett var det:yoparty

callekula skrev:
2344561 Kanske varit uppe tidigare, men jag har aldrig tänkt på att trial hojar kan användas till ganska mycket kul.

http://video.google.com/videoplay?docid=-7262092947102213983&q=supermoto

/calle

EDIT: Heter ju faktiskt "trial" :huvet

Trial är väl egentligen en Extremsport men det blir ju inte det förrän någon filmar och presenterar det på ett fräckt Och coolt sätt.
filmar man gymnastik på ett coolt sätt så blir det också Extremsport, eller.
(sitter egentligen bara och spånar)

Tänk er skeppsbrott i skolan och någon filmar det och visar på krogen, då blir det extremt :)

Jag körde själv lite Trial i tidiga tonåren (12,13 år)någonting

Ripnilpor skrev:
2349100 Trial är väl egentligen en Extremsport men det blir ju inte det förrän någon filmar och presenterar det på ett fräckt Och coolt sätt.

Tänk er skeppsbrott i skolan och någon filmar det och visar på krogen, då blir det extremt :)

ja eller stå vid en sjö och meta lite och lysna på ironmaiden, då är det ju oxå väldigt extremt:rolleyes::D

Last edited:
blom skrev:
2349150 ja eller stå vid en sjö och meta lite och lysna på ironmaiden, då är det ju oxå väldigt extremt:rolleyes::D

Typ så menar jag, men någon måste filma och visa på krogen ju. ;)

Edit: jag började med skateboard på 1800 talet vilket inte var "Extremsport" men det är det idag, då man kan filma och klippa ihop.
(skatebord är fortfarande bland det bästa jag vet)

Last edited:
Ripnilpor skrev:
2349100 Trial är väl egentligen en Extremsport men det blir ju inte det förrän någon filmar och presenterar det på ett fräckt Och coolt sätt.

Min bild utav trial har varit lite halvtråkig. Typ stå och hoppa på en pinne hela dagarna med fula hjälmar. Men nu fick jag ju se vad som verkligen kan göras med dessa maskiner:yoparty

callekula skrev:
2349348 Min bild utav trial har varit lite halvtråkig. Typ stå och hoppa på en pinne hela dagarna med fula hjälmar. Men nu fick jag ju se vad som verkligen kan göras med dessa maskiner:yoparty

Har du inte sett innomhuskörning på Eurosport.

Jag får be om förlåtelse för mitt påhopp men jag ändrade riktningen på ditt innlägg, men det är lite så att filmar man och presenterar en sak så kan t.o.m chack bli ganska coolt, tänk dig en käfftsmäll efter varje drag och hög musik.........på krogen.

Det var rubriken som jag "hängde" på.

pung...t

Detta var nog bland det tuffaste jag har sett på två hjul! Snacka om godisaktig mix av BMX, skate och Trial! Maffigt när han hoppar upp för väggen, och när de kör över bron! Maaaanligt! :Bugar

riktigt häftigt. pirrar tillomed i magen på en själv, bakom skärmen när de kör över bron :yoparty

Back