nya euregler?

Perkidde

Evil mekes good karma
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
retta -99 och miniretta -04
har hört att när man ska ta körkortet ska det eu anpassas nästa år? nån som vet nåt mer om den frågan och när det kan tänkas hända? har hört att dom troligtvis ska ta bort manöverbanan.. :yoparty

Perkidde skrev:
när det kan tänkas hända? har hört att dom troligtvis ska ta bort manöverbanan.. :yoparty

Fr o m nästa säsong byts garagevändningen ut, förmodligen blir det en variant på serpentinbana som man ska krypköra på tid... långsamt alltså. Sen pratas det även om att "vanliga" serpentinbanan med bromsprovet kommer att göras om men man vet inte hur.
Ja detta är vad jag hört men inte sett beslut på, att vändningen försvinner vet jag.
//L

Berkar ju iaf som om ni har det betydligt värre vid körprovet jämfört med här i muminland. Själv körde jag slalombana med en garagevändning...utan tidtagning....och sen ett bromsprov i 40 och 50km/h. Besiktningsmannen stod och titta på då jag övar lite före det skulle börja...hade hunnit ta bromsövningen i 40 och så sa han att jag kunde öva den i 50 också...gjorde det och förberedde mig på att börja men han bara sa att jag kunde fortsätta med slalom. Grymt lugn kille....sen var det bara att köra en sväng via centrum och tebax till bilskolan....nemas problemas :yoparty

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra