Nya Duke III på Lelles i dag.

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Älta / Nacka / Stockholm
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Hejsan.

Tänkte bara visa lite bilder på Duke III´an. :tummenupp Jag var uppe på Lelles MC i dag hos en stolt Ragnar.


Den var otroligt smidig och lätt. Dock var det inga vätskor i, samt att växellådan var urplockad. Men den kommer nog fortfarande vara otroligt lätt då den vägde fluglort nu... :yoparty

Fan vad jag vill ha..... Abstinens.. :näsblod

Mvh Jugge
 

Bifogat

  • DSCF0032..JPG
    DSCF0032..JPG
    117.7 KB · Visningar: 311
  • DSCF0033.JPG
    DSCF0033.JPG
    84.9 KB · Visningar: 181
  • DSCF0039.JPG
    DSCF0039.JPG
    140.8 KB · Visningar: 178
  • DSCF0044.JPG
    DSCF0044.JPG
    125.4 KB · Visningar: 179
Häftigt värre! Var detta en prototyp eller direkt från bandet? Enligt supberbike i gbgs hemsida så kommer inte storduken förräns 2005. För den på bilderna är väl den med 990cc V-twin?
 
Jalla najs streefighter!
För en motard är det knappast...
Men om jag tar till gathoj igen så ligger den löst!
Synd bara att de har skyltat med den så länge innan de verkligen släppt den.
Även om den är asfräck så blir den gammal när man sett den i ett par år...

Nåja ball hoj iaf.
 
Coola Ola skrev:
Häftigt värre! Var detta en prototyp eller direkt från bandet? Enligt supberbike i gbgs hemsida så kommer inte storduken förräns 2005. För den på bilderna är väl den med 990cc V-twin?

Vad Ragnar sa så är detta en hoj som gått runt på lite mässor/utställningar. Det är en riktig hoj fast utan inanmäte i växellådan. Prototyp om man så vill. Den första produktionshojen ska tydligen komma nu i höst... :banana

Här är en sida med lite specifikationer för den inresserade! :fakta

http://www.mcnews.com.au/NewBikeCatalogue/2004/KTM/Duke_990/Intro.htm

Mvh Jugge.
 

Bifogat

  • DSCF0026.JPG
    DSCF0026.JPG
    103.5 KB · Visningar: 145
  • DSCF0046.JPG
    DSCF0046.JPG
    122.9 KB · Visningar: 141
K-Micke skrev:
Skulle tro det. :näsblod

80000:- låter billigt, den borde väl ligga i nivå med 950 Adventure alltså ca 120000:- :va

Tycker också det lät väldigt billigt, men Ragnar var väl tankspridd som vanligt. :rolleyes:
 
Det kan ju vara att den skulle kosta 80 000 att köpa in för Ragnar sen skulle han sälja den till er för 120 000. :banana

Synd bara att man måste vänta så länge innan den blir tillgänglig.
 
Fan den ser juh ut som en riktig gris.. jag som tycker min TTR e klumpig.. men det e juh klart som det redan var sagt är det juh en fighter ingen motard..
 
DwD skrev:
jag är rikitgt sugen på den. men frågan är om det blir en Fklass 7 på den :va

Enligt Ragnar så försöker man få in den i klass 5 :tummenupp Alternativt få den offroadförsäkrad :3freak ... Skulle vara ballt i alla fall!! :yoparty
Vad gällande de 80´ som Ragge nämt måste han ha menat Duke II´an. Jag tror som sagt att den hamnar runt 120´.
 
Last edited:
Jugge_c skrev:
Enligt Ragnar så försöker man få in den i klass 5 :tummenupp Alternativt få den offroadförsäkrad

Fk5 med 122 hk/179 kg, lycka till....
Måste strypa ned den till typ 70hk för att ens försöka sig på det.
Offroadförsäkring på en hoj som inte ens på produktionsstadiet var ämnad att framföras offroad. Det skall mycket till för att lyckas med det.

Tyvär så tror jag det blir vanlig försäkring på den.
 
blir det en klass 7hoj så är det nog inte intressant innan man fyller 30,
om det blir en klass 5 med strypningar så då jäklar blir det nog köp :banana
men som sagt jag tvivlar åxå på att det blir en klass5 :(
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top