Nya Ducati XDiavel

Det är Sveriges vanligaste instegshoj, ofta körd av nyblivna mc-förare och tjejer. Det betyder nog inte att den är dålig, utan billig, svag och lättkörd. Det är statistik och behöver inte ha att göra med behov av kompensering.

Nu är vi visserligen långt utanför topic men...
Du menar alltså att uttrycken "tjejhoj", "tjejbil" osv inte är nedlåtande?

Nu är vi visserligen långt utanför topic men...
Du menar alltså att uttrycken "tjejhoj", "tjejbil" osv inte är nedlåtande?

Jo det är givetvis nedlåtande, jag var otydligt om du trodde jag försökte förklara att det är ok med en tjejhoj:D

Oerhört häftig! En fullträff!

Bifogat

• Skärmavbild 2015-11-18 kl. 18.11.07.jpg
    Skärmavbild 2015-11-18 kl. 18.11.07.jpg
    83 KB · Visningar: 128
tycker fler o fler tillverkare släpper snygga naken hojar med lätt brutalt utseende, brutalt snygg:kär:kär är ju denna duce i vilket fall.

brutalt jävla apball.... får höra med banken om att få låna lite kosing av dem...

Riktigt fet:tummenupp:kär

Vanliga Diavel går inte av för hackor heller....testade en i somras på Desmocenter, herrejefflar vad den går:rock:rock

Riktigt fet:tummenupp:kär

Vanliga Diavel går inte av för hackor heller....testade en i somras på Desmocenter, herrejefflar vad den går:rock:rock

Jag har också testat som sagt och visst är det pulver i den, men... jag blev överraskad att jag skulle ha så svårt för körställningen. Jag visste att det var en helt annan körställning än vad jag var van vid(framåtlutad), men att det skulle få det att kännas så oinspirerande var förvånande. Jag är en sån som ibland kör väldigt aggressivt, jag gillar helt enkelt att "köra skiten" ur hojen(ja, jag kör 8or runt många på literhojar, med min lilla ER6a, runt en bana..) då och då, och det kändes inte Diaveln riktigt lämpad för just pga körställningen.
Denna kommer ju vara ännu värre där. Med rakare styre, högre dyna och bakåtflyttade fotpinnar lär det bli bättre, men rake'n på gaffeln kan man ju inte göra så mycket åt tyvärr. :(

En Monster är betydligt bättre för mig rent körmässigt, men denna är ju så jävla snygg... Förhoppningvis kommer nästa Monster få en hel del design från denna.. Tex motorn med dess dolda slangar och kablage, tank, blås, kylare, belysning etc.

Last edited:
Tyvärr föll inte den nya mig riktigt i smaken så jag kommer leta en fin beg vanlig Diavel till bra pris nästa säsong! :D

Back