Nya Ducati Multistrada 1200

Och din bild gör den rättvis menar du :D

Nej, smaken är jävligt olika som tur är, för den är spöful och man måste tvätta ögonen med aceton efteråt. En rejäl gubbhoj :tummenupp

Tur att man är gubbe då, för jag gillar den. Och att den kommer steka sporthojar på kurvvägar är bara så coolt.:tummenupp

Fast till dom pengarna vete tusan, då ligger nog KTM 990 SMT bättre till.
 
Last edited:
Tur att man är gubbe då, för jag gillar den. Och att den kommer steka sporthojar på kurvvägar är bara så coolt.:tummenupp

Fast till dom pengarna vete tusan, då ligger nog KTM 990 SMT bättre till.

Det däremot är riktigt häftigt, den förra var ju grym på det mesta och eftersom det alltid är gubbar med erfarenhet som körde dem så stektes det rejält kan jag tro :)
Bike center "byggde" en grym Multistrada för några år sedan åt en herre med för mycket pengar och för lite vett :D Helvete vilken hoj, oavsett hur ful den än var så skulle jag lätt kunna tänka mig en sån med allt godis.
Men den nya, njae... Det skulle vara för all teknik då, men Ducati känns allt mindre lockande med deras nuvarande säljstrategi såsom jag uppfattar den...
 
Det däremot är riktigt häftigt, den förra var ju grym på det mesta och eftersom det alltid är gubbar med erfarenhet som körde dem så stektes det rejält kan jag tro :)
Bike center "byggde" en grym Multistrada för några år sedan åt en herre med för mycket pengar och för lite vett :D Helvete vilken hoj, oavsett hur ful den än var så skulle jag lätt kunna tänka mig en sån med allt godis.
Men den nya, njae... Det skulle vara för all teknik då, men Ducati känns allt mindre lockande med deras nuvarande säljstrategi såsom jag uppfattar den...

Tur att man är gubbe då och kan leva på sin erfarenhet. :D
 
Cykeln är ju i det närmaste perfekt i mina ögon; sportcykel prestanda, allsidighet, design och så är det ju en Ducce... Jag beställde min 1200s i dec 2009 och efter alla rapporter om hur banbrytande denna cykel är så har ju inte suget minskat direkt.
Design är mycket individuellt och det känns lite pubertalt att dissa den - då inget är rätt/fel - mer en fråga om eget tycke och smak.

För att citera AlltomMc, senaste numret:
"Då tar Multistrada 1200 dig till gränserna för vad motorcykelkörning överhuvudtaget kan erbjuda. Denna adrenalinframkallande blandning av fart och kontroll får verkligen den nya Ducatin att sticka ut"
 
Första gången jag såg en Hypermotard tänkte jag -skum hoj, men jäklar va många roliga mil den har gett mig.
Första gången jag provade en Multistrada, inte vacker den heller, så blev jag verkligen positivt överraskad, så lätt och så lättkörd.
Nya Multistradan är brutal, helt övertygad om det.
 
Så!!!! Någon som kört den än?
Hur är den?
Är det verkligen "4 hojar i 1"?

Hur är ergonomi? Typ som Triumph Tiger?
 
Jag bara måste provköra den, har än så länge bara provsuttit och det kändes helt rätt. Ska medela vad jag tycker så fort jag testat den.

Jag gillar den nu, vi får se efter provkörningen.
 
Kan inte den motorn i lite uphottat skick och med tôrrkôppling hitta ner i en ny SS :Bugar

edit: ähh, motorn är ju vattenskadad..
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top