Nya dubbelpipor till HUSAN

tjo!
men varför har man dragit rören på varsin sida av cylindern när de ialla fall går ihop igen på vänster sida :confused: då får man ju en massa elaka böjar plus att det är rackarns mycket fräckare med rören på samma sida! men det är förmodligen för att få samma längd på rören eller vad tror ni?
coola dämpare :tummenupp
//m
 
mindraper skrev:
2599049 tjo!
men varför har man dragit rören på varsin sida av cylindern när de ialla fall går ihop igen på vänster sida :confused: då får man ju en massa elaka böjar plus att det är rackarns mycket fräckare med rören på samma sida! men det är förmodligen för att få samma längd på rören eller vad tror ni?
coola dämpare :tummenupp
//m
Pga gasbehållaren på bakdämparen. Krökar påverkar flödet minimalt, ja jag vet att det känns lite konstigt men så är det.

Kram på dig!
 
Stoffy skrev:
2599658 Pga gasbehållaren på bakdämparen. Krökar påverkar flödet minimalt, ja jag vet att det känns lite konstigt men så är det.

Kram på dig!

Men visst finns det SIL system till husan också? Dom är väldragna på varsin sida, eller är det bara på KTM?
 
Jocke W skrev:
2599763 Men visst finns det SIL system till husan också? Dom är väldragna på varsin sida, eller är det bara på KTM?


Säkert dum fråga, men sil är väl silmotor?
Vad kostar dem till tex till KTM och husa???
 
Rancid-Racing skrev:
2599886 Säkert dum fråga, men sil är väl silmotor?
Vad kostar dem till tex till KTM och husa???

Jadu, vet inte direkt..
Dom kostar ca 8000 Dubbelsystem från england.
 
Hittade de där rören hos Eddy Seel å fick ett pris på 1250 euro till RMZ:an, oklart om det är ink./ex belgisk skatt. Frågade i ett senare mail om dyno kurvor "före och efter" på en RMZ me har inte hört nått:rolleyes:
Såg en kurva hos tillverkaren av rören på en 59 hästars RMZ men den är nog knappast från nån standard hoj, skulle ju va dunder rör isåfall:banana
 
Rancid-Racing skrev:
2599949 Åfan!
Låter ju inte så blodigt, iaf inte om d e bra grejor. E d det?

Som jag förstår det ja.

Marcus56 kör det på sin maskin..Jag kommer troligen köra med det, beroende på hur mycket det systemet ja har nu låter och vilken effekt man får ut.
 
mindraper skrev:
2599049 tjo!
men varför har man dragit rören på varsin sida av cylindern när de ialla fall går ihop igen på vänster sida :confused: då får man ju en massa elaka böjar plus att det är rackarns mycket fräckare med rören på samma sida! men det är förmodligen för att få samma längd på rören eller vad tror ni?
coola dämpare :tummenupp
//m
De går inte ihop om jag sett rätt. De är bara dragna på samma sida av dämparen (stöt). Dubbla rör på vänstra sidan skulle nog bli jäkligt trångt dessutom.
 
Jånte skrev:
2599983 Hittade de där rören hos Eddy Seel å fick ett pris på 1250 euro till RMZ:an, oklart om det är ink./ex belgisk skatt. Frågade i ett senare mail om dyno kurvor "före och efter" på en RMZ me har inte hört nått:rolleyes:
Såg en kurva hos tillverkaren av rören på en 59 hästars RMZ men den är nog knappast från nån standard hoj, skulle ju va dunder rör isåfall:banana
Tja mannen!
Snacka med Stambeck han kommer med största sannorlikhet köra med dessa rör på sin SuKKa. Men du har ju redan så mycket power i din så det behövs väl inte mer :)

Jocke W skrev:
2599763 Men visst finns det SIL system till husan också? Dom är väldragna på varsin sida, eller är det bara på KTM?
Finns bra till kottar, ja det finns i alla fall inte till Husaberg :)

Jocke W skrev:
2599763 Men visst finns det SIL system till husan också? Dom är väldragna på varsin sida, eller är det bara på KTM?
Sanckar du med Kalle Carlsson jag han som kör motard eller Johan E han som är svensk mästare i Open :) så kan du nog få dom för samma pris.
 
Last edited:
Stoffy skrev:
2600661 Tja mannen!
Snacka med Stambeck han kommer med största sannorlikhet köra med dessa rör på sin SuKKa. Men du har ju redan så mycket power i din så det behövs väl inte mer :)


Finns bra till kottar, ja det finns i alla fall inte till Husaberg :)


Sanckar du med Kalle Carlsson jag han som kör motard eller Johan E han som är svensk mästare i Open :) så kan du nog få dom för samma pris.


Ok, får väl kolla med han om han får fatt i ett system. Mest effekt är väl inte alltid snabast får jag övertyga mig själv om nu när man får slå ur underläge mot alla effektstinna aprilior, kottar å bergare. Annat va de på YZ tiden, en 57 hästars Yamma 450 snackar man inte bort:crash

Näevars, RMZ:an är fullt duglig åt mig, även om Yamman gick värre så är Suzzen lite lättare å handskas med:tummenupp
 
Spidermoto här på forumet har ju dubbelpipor på sin husa, han har dock inga bra bilder på det i sitt garage:va
 
doro skrev:
2602484 Spidermoto här på forumet har ju dubbelpipor på sin husa, han har dock inga bra bilder på det i sitt garage:va
Yes, men de är väl kända och säljs av Engine Hardware i Götlaboorg. Ett par killar tävlade i år i SM med de piporna bl.a.

Vi letar efter fler roliga alternativ :tummenupp
 
Supermoto skrev:
2600492 De går inte ihop om jag sett rätt. De är bara dragna på samma sida av dämparen (stöt). Dubbla rör på vänstra sidan skulle nog bli jäkligt trångt dessutom.

njaaaaa ääää kanske
med går ihop menas förstås "går tillbaka till vänster sida"
coolt ormbo där vänstra pipan går till högra dämparen o tvärtom, om jag ser rätt... har en stor jävla skärm o ganska bra glasögon:clown
trävvli freda på er!
//m
 
Ja då finns det lite mer info att tillgå.
Vid första ljudmätning ligger systemet på 92-93db vilket får anses som riktigt bra om du tänkt tävla.

Aprilla hojarna med originalburk smyger sig på en och så är de helt plötsligt bara om. ( har aldrig hänt men det skulle kunna vara så ).
Kan detta system skapa samma fördel för Husaförarna?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top