Nya dubbelpipor till HUSAN

Stoffy skrev:
2570587 Länge sedan jag hade så här kul på jobbet:musik :corn

Jocke W, jag hoppas absolut att du kommer att ligga och jaga mig och gärna köra om några ggr för så man får lite tändvätska och kör fortare. För varje år har vi kört fortare och fortare och som jag ser det så har vi flera förare i sverige som skulle stå sig väl utomlands.

Vi utvecklas tillsammans oavsätt om vi kör järnhästar från järn & maskin eller fina Yammor från Carlbarks ( med bra garanti ;) )

Kram alla motardälskare!

akta när han kör om dej så han inte klipper ditt framhjul, han är rätt vass på det:hihi :hihi :hihi

[QUOTE=Jocke W Slag under bältet!:huvet :näsblod[/QUOTE

jag har hela tiden tror att det va framhjulet du klippte :hihi :hihi

Last edited:
Stoffy skrev:
2569813 För att vara ett dubbelsysytem vill jag påstå att det är väldigt litet.
Tror att bilden jag la in var lite missvisande, ser ut som om de två burkarna flyter ihop vilket gör att den ser större ut än vad den är.

Tyck gärna till om vad ni tycker nu då!

Har du inga kort rakt bakifrån?

Jo jo riktigt feta! Vad kostar dom??? Antar att dom är apdyra eftersom priset inte har nämnts än.
Finns dom till KTM?

Vargen skrev:
2573267 Jo jo riktigt feta! Vad kostar dom??? Antar att dom är apdyra eftersom priset inte har nämnts än.
Finns dom till KTM?
Du kommer att ha råd, men dom finns inte att köpa ännu.
Taskigt att lägg ut dom redan nu.... ja vet ;)

Återkommer när jag har mer info, skulle vilja ha en bänkning där man jämför mot Acrapovic. Dubbelpipor på Husor och kottar ger bra med effekt speciellt när dom är trimmade. Flöde hela vääääääägen..

;)

Trådlyft!

Nu har man sett systemet in real life.
Ni som tyckte att det såg stort och klumpigt ut, till er kan jag bara säga
-Skäms på er!

Systemet är så himla snyggt och burkarna små och smidiga.

BÄNKNING.
På en trimad hoj gav, systemet 2 hk mer över hela registret än Acra. Det ni. Efter 9000 rpm planade kurvan ut lite mer på acrat men det var marginellt.

Bifogat

• Dubbel ändrad.JPG
    Dubbel ändrad.JPG
    35.1 KB · Visningar: 118
Bazooookas ! Passar nummerplåtarna ??

Kan inte säga mer än att Lennartsson regerar !!!

Negativt: Dubbelpipor hör inte hemma på en encylindrig 4-taktare, och ännu mindre på en cross av husa-fabrikat. Det är onödigt med extra vikt också( inte för att det handlar om hundratals kilo...). Slöseri med pengar.

Köra dubbelpipigt? Köp då en twin....otherwise dont :hihi

Positivt: +2hk? ÄH VAFAN.

Fast som vanligt är jag ensam om dessa åsikter :)!

Last edited:
Migael skrev:
2597947 Negativt: Dubbelpipor hör inte hemma på en encylindrig 4-taktare, och ännu mindre på en cross av husa-fabrikat. Det är onödigt med extra vikt också( inte för att det handlar om hundratals kilo...). Slöseri med pengar.

Hört talas om hårdare krav på ljudnivån vid tävlingar nån gång?

Migael skrev:
2597947 Negativt: Dubbelpipor hör inte hemma på en encylindrig 4-taktare, och ännu mindre på en cross av husa-fabrikat. Det är onödigt med extra vikt också( inte för att det handlar om hundratals kilo...). Slöseri med pengar.

Köra dubbelpipigt? Köp då en twin....otherwise dont

Länktips

Last edited:
Migael skrev:

Köra dubbelpipigt? Köp då en twin....otherwise dont :hihi

Fast som vanligt är jag ensam om dessa åsikter :)!
Vad jag förstår så gillar du ktm, du har kanske inte han notera att du hade två utblås på den innan du sålde den?

Sen är det det där med ljudkrav oxå, och du tur att utvecklingen går framåt.

Anledningen att jag jämför med acra är att du kanske inte har ett system men ska köpa ett kostar det lika mycket som ett acra så är väl det bättre att köpa det som är snyggare, klarar ljudkraven och har mer hästar.

Ursäkta men ibland blir jag lite trött på idiotiska sågningar som din, du vinklar tråden så att andra hänger på. Hoppas du får dig en hoj ingen så du får lite glädje i kroppen.

Ja det låter ju bra..tycker jag känner igen hojjen, gör jag det?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT