Nya drev, förändringar

AddE <TM>

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Stocktown
Hoj
f.d. apriliaägare, Bytte den mot ett mellankort
Vet att det tjatas mycket om sånt härnt på forumet, men måste fråga iaf.
Hur kommer hojens egenskaper förändras om jag drevar om från nuvarande 16 fram, 40 bak till 14 fram och 39 bak?
 
AddE <TM> skrev:
Vet att det tjatas mycket om sånt härnt på forumet, men måste fråga iaf.
Hur kommer hojens egenskaper förändras om jag drevar om från nuvarande 16 fram, 40 bak till 14 fram och 39 bak?


Förmodligen så kommer den att accelerera snabbare för en kugg fram är väl 3 där bak?
 
Solid snake skrev:
Förmodligen så kommer den att accelerera snabbare för en kugg fram är väl 3 där bak?

Aja okej, tack. E lite nyfiken bara, kan ju prova efter att det är monterat istället :banana
 
AddE <TM> skrev:
Aja okej, tack. E lite nyfiken bara, kan ju prova efter att det är monterat istället :banana

har du köpt ditt här? är det standard mått? isåfall var köpte du det?
 
Du kommer få växla betydligt oftare. Accelerationen i låga farter kommer inte förändras märkbart, det är först högre farter du kommer uppfatta hojen som "piggare".
 
DJM skrev:
har du köpt ditt här? är det standard mått? isåfall var köpte du det?

Japp, köpte d på AVA.. standard å standard... de e inte samma som satt på innan iaf.
 
Kommer bli otroligt jobbigt i högre hastigheter! min har 16kugg fram och ska ha 17, nu varvar min ca 7500rpm vid 110km/h, och det är ganska mkt enligt mig iallfall. om jag byter tillbaka så kommer varvtalet att sänkas = snällare för motorn. Hur mkt varvar din nu vid 110km/h??
 
nicke skrev:
Kommer bli otroligt jobbigt i högre hastigheter! min har 16kugg fram och ska ha 17, nu varvar min ca 7500rpm vid 110km/h, och det är ganska mkt enligt mig iallfall. om jag byter tillbaka så kommer varvtalet att sänkas = snällare för motorn. Hur mkt varvar din nu vid 110km/h??

På 6:an i 110 så ligger den runt 7000..... kommer fan inte gå att köra :huvet
Har någon nått tips om var man kan köpa piratdrev, I SVERIGE ALLTSÅ!
 
AddE <TM> skrev:
På 6:an i 110 så ligger den runt 7000..... kommer fan inte gå att köra :huvet
Har någon nått tips om var man kan köpa piratdrev, I SVERIGE ALLTSÅ!
om den varvar ca 7000 nu i 110km/h och du tänker sänka drev antalet från 16/40 till 14/39 så kommer dom där 7000varv höjas till säkert 8000-8500varv... :fakta
 
nicke skrev:
om den varvar ca 7000 nu i 110km/h och du tänker sänka drev antalet från 16/40 till 14/39 så kommer dom där 7000varv höjas till säkert 8000-8500varv... :fakta

Hmm, de e liksom inte jag som "tänker dreva hojen", utan jag tjackade nytt drivpaket utan att tänka på att det kunde vara annorluna storlek på dreven :kocko
 
Okey men fundera på om du verkligen vill dreva ner den sådär mycket innan du sätter på det, antar att du kan byta det..
 
Det blir rätt stor skillnad mot förut. Vid det varvtal den gjorde 100 km/h förut, kommer den att göra 90 nu. Återstår att se hur det funkar.
 
Mattias skrev:
Det blir rätt stor skillnad mot förut. Vid det varvtal den gjorde 100 km/h förut, kommer den att göra 90 nu. Återstår att se hur det funkar.

Precis! Ska bli ytterst spännande, speciellt med detta kraftmonster :rofl
 
Är ju ganska mycket att ändra så mycket.. jag ändrade från 14 till 15 fram.. och det gjorde 10km/h ungfär.. då jag körde 70 förut vid ett visst varvtal kör jag 80nu..

9000rpm vid 140.. 15/43
 
Äh! Värst va ni gnäller om höga varvtal... min varvar ca 11500rpm i 6an i 140km/h och jag har kört så i nästan 600 mil nu och inget har pajjat för det...
En bra olja och lite variation i varvet så håller den.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top