nya däck: HJÄLP!

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
snart =)
Jag ska inhandla nya däck till min nsr men när jag kollade idag så hittade jag inget ställe som säljer originaldäcken :confused: Framdäcket hittade jag (Pirelli MT75 100/80-17) men backdäcket verkar vara omöjligt :död (MT75 130/70-17)

Nu när jag ändå är inne på däckbyte så undrar jag om någon kan rekomendera något som passar till så pass små däck-dimensioner som nsr'n har. Finns det några värstingdäck i så små dimensioner? Priset är inte så viktigt men greppet desto mer. Jag vill inte ha några super-högfarts-däck då det ändå bara är en liten nsr som inte segar upp sig i särskilt många km/h :hihi

Tackar tackar alla på sh.com, hoppas på ett snabbt svar så jag kanske kan beställa/köpa redan ikväll :tummenupp

tackar för hjälpen! kollade på mcdackonline.com förut men jag kunde inte hitta några 130/70-17. Det verkar som om menyn för just den dimensionen inte gick att gå in på. Nu när jag såg länken här så gav jag det ett till försök och ser man på; jag hittade rätt dimension när jag skrev in hojmodellen.:banana Nu är de beställda! hur lång tid brukar det ta innan däcken kommer från mcdackonline?

Sicken jackass man é :tungan

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...