Nya däck en djungel

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
...men har ändå bara lyckats hitta lovord om dom i tester.

God fortsättning! =)
Jadå, de är långt ifrån dåliga. De är bara inte i samma kategori som SportSmart utan är mer ett sporttouringdäck typ Dunlop RoadSmart, B-stone 023 eller Metz Z6.

Detsamma! :)
 

MattssonGbg

Medlem
Gick med
26 May 2009
Ort
På landet
Hoj
SV1000N
Jadå, de är långt ifrån dåliga. De är bara inte i samma kategori som SportSmart utan är mer ett sporttouringdäck typ Dunlop RoadSmart, B-stone 023 eller Metz Z6.

Detsamma! :)

Ok, hojen går ganska lugnt & endast på gata så det blir nog bra. Är ju lite kärring så greppet räcker nog gott & väl. Mina sportsmart tog slut i mitten först... =/
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ok, hojen går ganska lugnt & endast på gata så det blir nog bra. Är ju lite kärring så greppet räcker nog gott & väl. Mina sportsmart tog slut i mitten först... =/



Det går att åka riktigt fort (kanske inte race-tempo) på "gatdäck" som roadsmart osv också, skillnaden är att de inte klarar bana pga överhettning. På gata är det för långt mellan kurvorna så du ska va grönjävligt snabb (vilket är för snabbt iaf) för att få problem med dem om du bara kör "inspirerat". Är du en av de som kör bulten och satsar på rekord så kanske bättre däck som t.ex sportsmart är att rekommendera dock.
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Jag funderar också på att byta till Dunlop Sportsmart. Har nästan bara kört med Michelin Pilot Power och Pilot Road.
Hoppas att Dunlop erbjuder minst lika bra grepp som Michelin.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
har hört att man får köra ganska hårt för att SportSmart ska komma upp i arbetstemperatur och är lite hala innan de e varma. RoadSmart värms upp på 5 minuter i vanligt gattempo.
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Det blev Dunlop Sportmax Sportsmart denna gången med. :)
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Köpte SportSmart som ersättare till orginal BT016 däcken på Ninjan. Har gått 6 bandagar, runt 1:20 tider på Gelleråsen, o kanske 100 gatmil och det är fortfarande bra mönster kvar ( även på sidorna ). Ett par vändor på småbanor, Gröndal/Sala Racing Park blev det nog oxo...

Men jag kör nog ganska snällt med min Gröna ;)

I år blir det nog Power One Comp B/C när Sportsmarten är slut.
 

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Någon här i tråden tipsade om www.mynetmoto.com och undrar verkligen om dessa priser stämmer?
La i kundvagnen ett set med Dunlop Sportmax Roadsmart II och skulle få betala med moms och frakt 272 € vilket omvandlat enligt Swedbanks Valutakurs idag landar på 2308:-
Det är ett sjukt bra pris måste jag nog fan få säga :tummenupp

Så till den stora frågan då, är det någon som handlat av dem?
 

Roberth

Jag är egentligen ganska snäll.
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZZR1100. Yamaha R1
Någon här i tråden tipsade om www.mynetmoto.com och undrar verkligen om dessa priser stämmer?
La i kundvagnen ett set med Dunlop Sportmax Roadsmart II och skulle få betala med moms och frakt 272 € vilket omvandlat enligt Swedbanks Valutakurs idag landar på 2308:-
Det är ett sjukt bra pris måste jag nog fan få säga :tummenupp

Så till den stora frågan då, är det någon som handlat av dem?

Jag handlar alla mina däck där. Kolla om du får med ett bakdäck till utan att frakten hoppar upp ett steg. Ett tips bara. Det brukar ta en vecka hem till dörren om de finns i lager.
 

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Jag handlar alla mina däck där. Kolla om du får med ett bakdäck till utan att frakten hoppar upp ett steg. Ett tips bara. Det brukar ta en vecka hem till dörren om de finns i lager.

La precis en beställning och allt verka frid och fröjd men när jag valde att betala via banken fick jag en konstig .CFM fil som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med? Trodde detta var betalningsalternativet med Visa :va
Har du några tips?
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Jag har fått ut ca 730 mil inkluderat två bandagar. Det finns kanske 100-150 mil kvar på bakdäcket :) Tycker det är helt ok.
 

Roberth

Jag är egentligen ganska snäll.
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZZR1100. Yamaha R1
La precis en beställning och allt verka frid och fröjd men när jag valde att betala via banken fick jag en konstig .CFM fil som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med? Trodde detta var betalningsalternativet med Visa :va
Har du några tips?

Vet ej. Jag har betalat via paypal. Det har fungerat klanderfritt.
 

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Stockholm
Hoj
1098 i framtiden
Jag kör med michelin pilot power ct2.

Livslängd.. Hur kommer ni ens upp i 1000 mil. runt 500 +- 50 mil.
grymmaste däcket i vått väglag. Kört flertalsgånger till o från landet i spöregn med full grepp trots höga farter.
Ska nog mycket till innan jag byter däck märke
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Jag kör med michelin pilot power ct2.

Livslängd.. Hur kommer ni ens upp i 1000 mil. runt 500 +- 50 mil.
grymmaste däcket i vått väglag. Kört flertalsgånger till o från landet i spöregn med full grepp trots höga farter.
Ska nog mycket till innan jag byter däck märke

Om man är mindre binär med gasen och har allt annat hyfsat rätt inställt håller däcken bra. Körde första Pilot Road på en ZX-9R , höll nog 1000 mil eller så tills jag började åka bana ;)
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
ja det skall komma nåt mycket bättre än Pilot Road 3 för att jag skall byta.
Grym livslängd, grymt våtgrepp, bra grepp på torrt, lite väl i dyrare kanten men köper man nytt däck med 15tkm så må det väl kosta nån 10a extra.
nötte bandag förra hösten och inte det minsta probleme med greppet.
Innan hade jag PR 2.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top