GeFeldz
Joråsåatteh...
Jag var och provkörde nya Buellen igår då HDs roadshow var i sta'n. Vilken hoj! Motorn är något i hästväg, har bra bottenvrid och se'n drar den som en galen tjur till varvstopp. Varvstopp ligger dessutom en bra bit högre än på Superduken. Körställningen är betydligt mer makaronlik än Superduken, då det är mer av en sporthoj. Jag satt ungefär som på ett Monster, fast mer framåtlutad. Tanken var trevlig och bullig, det var enkelt att klämma fast sig med benen. Det var ett par saker som störde mig lite, men med vana går det nog bra; kopplingen tog absolut längst ut och var ganska abrupt och framändan dyker djupt och rejält vid inbromsning. Bromsarna var för övrigt rätt direkta, ungefär som kopplingen fast tvärtom, de tog längst ut, men var ändå lättdoserade.
Provade också Sportster XR1200, som var mindre sportig än jag trodde. Jag satt brett och rätt lågt. Väldigt bekväm och lättsvängd, men den saknar effekt, speciellt på toppen. För att vara en twin är den väldigt bred!
Provade också Sportster XR1200, som var mindre sportig än jag trodde. Jag satt brett och rätt lågt. Väldigt bekväm och lättsvängd, men den saknar effekt, speciellt på toppen. För att vara en twin är den väldigt bred!