Nya BMW K1200S med över 160hk

Mouse

Nasare
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
RSV4 Factory
Kanske inte är en supersporthoj men CBR1100XX koltrast får nog akta sig....

Bifogat

• k1200s.jpg
    k1200s.jpg
    41.7 KB · Visningar: 326
Ja, det är nog hojarna i segmentet 'sport-touring' som BMW hade planer på att kämpa lite med. Blackbird, FJR och såna. Faktiskt första gången jag ser en 'riktig' bild på den. :tummenupp

Det där är en 1200S har för mig att deras dräpare heter 1200RS.
Något BMW"freak" som kanske kan svara?

Kom förresten tillbaka från lunchen och det står en RS utanför mitt jobb.

\H

Silwer skrev:
är det här den BMW som avhandlas som en sporthojsdräpare i den andra tråden?

Hehe. Mjo, det är densamma. Sen om det var nån, förutom han som startade tråden, som påstått att den ska vara en 'dräpare' vet jag väl inte. :) Stor, tysk, sport-tourer.

Psyko skrev:
Det där är en 1200S har för mig att deras dräpare heter 1200RS.
Något BMW"freak" som kanske kan svara?
\H

Stämmer bra det. RS är den 'sportiga' modellen.

Tror jag. :D

Last edited:
Plåtniklas skrev:
Hehe. Mjo, det är densamma. Sen om det var nån, förutom han som startade tråden, som påstått att den ska vara en 'dräpare' vet jag väl inte. :) Stor, tysk, sport-tourer.

Men den ser ju stor o touringmässig ut mest.

Det är ju en marknad de kan med så det var väl inte så oväntat kanske.

Tja jag fick bara uppfattningen att det var nån slags hoj i klass med de moderna litershojarna eller nåt:lol

Plåtniklas skrev:

Stämmer bra det. RS är den 'sportiga' modellen.

Tror jag. :D

Nja, jag har en K1200RS och den är nog mer sporttouring än vad nya
K1200S kommer vara.

Silwer skrev:
är det här den BMW som avhandlas som en sporthojsdräpare i den andra tråden?

Både Ja och Nej... ryktet säger så men den håller till i segmentet Blackbird, Hayabusa och zx12r... Fast får Polisen såna här så kommer förmodligen jag att stanna nästa gång..... K1200RS är absolut ingen dräpare, men den är ändock snabb. (de polisen kör i dagsläget)

Mouse skrev:
Både Ja och Nej... ryktet säger så men den håller till i segmentet Blackbird, Hayabusa och zx12r... Fast får Polisen såna här så kommer förmodligen jag att stanna nästa gång..... K1200RS är absolut ingen dräpare, men den är ändock snabb. (de polisen kör i dagsläget)

Polisen kör väl inte K1200RS idag? Det är för lutande körställning för att de skall kunna köra dem om jag inte är fel underrättad. Så jag tror inte de skaffar några sådana här... Förhoppningsvis.

Funker Vogt skrev:
Polisen kör väl inte K1200RS idag? Det är för lutande körställning för att de skall kunna köra dem om jag inte är fel underrättad. Så jag tror inte de skaffar några sådana här... Förhoppningsvis.

Polisen kör med K1200RS som civilhojar, å ja, den går ganska hårt, å med den vana å skicklighet som dom gubbarna har så kör dom nog ikapp...en hel del sporthojsåkare.

Metal_K12 skrev:
Polisen kör med K1200RS som civilhojar, å ja, den går ganska hårt, å med den vana å skicklighet som dom gubbarna har så kör dom nog ikapp...en hel del sporthojsåkare.

Åh fan, mer än vad jag visste. Hur många sådana har de?

Funker Vogt skrev:

Ingen aning om hur många dom har, men jag har märkt att en del bilister behandlar mig med mer respekt med den här hojen! :hihi

Funker Vogt skrev:
Det finns en polisversion av K1200GT också så några alternativ har de ju till gammel bumsarna

polismc1.jpg

Funker Vogt skrev:

Det går ju att montera helibar-styre på hojarna, så det blir mindre "påfrestande" sittställning.

Hojen såg helt ok ut faktiskt!

Funker Vogt skrev:

Polisen kör visst 1200RS... civila sådana...trust me

Mouse skrev:
Polisen kör visst 1200RS... civila sådana...trust me

jag tror att jag blev haffad av en civil 1200rs. alltså jag vet att jag blev haffad :D ,men jag är lite osäker på om det var en 1200rs. ganska så rejält säker dock. i västeråsområdet

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT