Nya Bimoto [bilder]

Robban_C skrev:
Gammal.

När Bimota kursade så började några lirare bygga Vyrus:
http://www.vyrus.it/
Detta var ½-1 år sen.
Men den är ju onekligen läcker. Vyrus har nån form av 2-ventilad Ducatiknota på 991 cc och 82,5 pållar, man skulle ju onekligen vilja ha nån 4-ventilad duccerova istället.
Nån som ser vad det är för knota i den här?

Vem som idag är den egentliga byggaren vet jag ej.

Swedie, var hittade du bilderna?
Fick dom skickade till min Email av en Bimotarepresentant (tror jag). Det är inte gamla bilder iaf. Det är en helt sproilans hoj. Den heter Bimota 2D eller Bimota Millinium som den först kallades för.

Swedie skrev:
... Det är en helt sproilans hoj. ...
Som sagt, Vyrus kom för ½ eller 1 år sen. Men det kan ju hända att nuvarande ägare till Bimota har köpt konceptet. I så fall är den ju ny för Bimota.

Hursomhelst så är den vansinnigt fräck. :tummenupp

Robban_C skrev:
Som sagt, Vyrus kom för ½ eller 1 år sen. Men det kan ju hända att nuvarande ägare till Bimota har köpt konceptet. I så fall är den ju ny för Bimota.

Öh, den första Bimota Tesi kom redan i början på 90-talet.
Den här Tesi 2d är ju bara en förfining, i stort sett är den likadan som den ursprungliga modellen, fast den första hade kåpa.

K-Micke skrev:
Öh, den första Bimota Tesi kom redan i början på 90-talet.
Japp. Men nu var det Vyrus det gällde. Kolla och jämför så ser du att denna "helt nya" Bimota är en exakt Vyrus.

Sweide, jag menar inte att du skulle vara ute och cykla gällande "sproilans". Du har fått den infon från Bimmarna.
Men jag menar att Bim inte alls har en helt ny cykel. Inte ens en egen cykel.
Jag tror att nuvarande Bim försöker hitta på nåt att sälja så de kan dra in lite cash, dom (ägarna) la ju upp en hel del för att köpa konkursboet men verkar inte vara så där överdrivet mc-kunniga.

Edit: Jag kan kolla upp lite närmre i Bimota-mejlinglistan om nån vet nåt mer om det här men inte just nu. Senare idag om nån är intresserad.

Men Vyrus var väl bara en avknoppning från Bimota. Det var Bimota som gjorde Tesi´n. Man kan väl säga att modellen bara har kommit hem till Pappa igen. Troligen är det lättare att sälja hojen om det står Bimota på tanken.

K-Micke skrev:
Men Vyrus var väl bara en avknoppning från Bimota. ...
Såvitt jag hört/läst av snacket i Bim mejlinglistan så var Vyrus ett fristående företag som köpte kvarvarande lager av Tesichassien (eller rättare sagt de reservdelar som tillsammans bildar chassiet).
Men man vet ju aldrig med sydeuropeiska företag. :)

Robban_C skrev:
Gammal.

När Bimota kursade så började några lirare bygga Vyrus:
http://www.vyrus.it/
Detta var ½-1 år sen.
Men den är ju onekligen läcker. Vyrus har nån form av 2-ventilad Ducatiknota på 991 cc och 82,5 pållar, man skulle ju onekligen vilja ha nån 4-ventilad duccerova istället.
Nån som ser vad det är för knota i den här?

Vem som idag är den egentliga byggaren vet jag ej.

Swedie, var hittade du bilderna?

Spännande spec på den där Vyrus:

trail 320 mm double disk floating
front brake 210 mm single disk
rear brake 120 70zr 17 - mt 3.50
front tire size 180 55zr 17 - j 5.50
rear tire size 137 kg
dry weight 13 L
tank capaity 1375 mm

:3freak

Torkel skrev:
Skumt, verkar inte vara något länkage bak utan bakdämparen (som också ser väldigt skum ut) sitter direkt i svingen. Vad jag förstod från Julian Ryders snack på eurosport i söndags så är inte det speciellt smart...
För övrigt vill jag självklart ha den! :Bugar

Är det inte som RC211V och CBR600RR har det? Detta är måhända annorlunda, eller?

Har tydligen vändradie som en finlandsfärja, förutom att den är ful som stryk...

bimota tesi 2d

Enl senaste mc-guiden 2005 - finns den nu för köp
endast 345000 SEK :)

Som hittat ;)

Om man bara nu kunde klura ut vad som är fram o bak :va
/K

Swedie skrev:
Spana in den här hojen. Aningen ut o in den ser ut :rolleyes: Dock rätt ball. :tummenupp

Den är ju GRYM! Tekniskt spännande med navstyrning som i alla fall på papperet är bättre än en vanlig frangaffel.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon