Nya bilder på KTM 1290 Super Duke R

Framlampan är för liten och de hade ju faktiskt kunna gömma expansionskärlet lite bättre. Gamla hederliga SuperDuken är ju mycket snyggare, med den där framlampan ser den nya nästan ut som en B-King.
Som nå'n sa tidigare: Gamla SDn med 1290-motorn, tack! =)
Edit: Enkelsving är ju däremot väldigt snyggt!
 
Lyset är ju från 390 Duke, så det hoppas vi att de byter till den färdiga hojen kommer ut.
 
Låter på en del som att det är en HELT ANNAN hoj än prototypen, men ta en närmre titt så syns det hur mycket som är lika, samt hur mycket några små detaljer som ett lyse och dess placering kan förstöra utseendet. Sen att det tillkommer ljuddämpare istället för raka rör kan väl vilken som helst förstå, men den byts ju iaf ut mot något mer tilltalande.
Fortfarande samma tank, sidokåpor, ram, fälgar mm. Färg gör mycket och tror knappast att den färdiga 1290:in kommer att se sådär blek ut och hoppas verkligen den får ett snyggare lyse som sagt.
 

Bifogat

  • NyaSD1290.jpg
    NyaSD1290.jpg
    208.3 KB · Visningar: 283
Last edited:
Ser ut att vara lätt att komma åt SAS:en iaf :D Lite små justeringar på denna så kommer den bli feeet:yoparty
 
Hoppas verkligen att det är bristen på vettig färg som förstör den, fy fan va ful den e
 
Man får ju hoppas att det är några bilder på någon tidig plastprototyp...
Har dom nu haft 7-8 år på sig att ta fram en efterträdare så får dom nog f-n klämma ur sig något bättre.
Ser ju rompa ut jämfört med den snitsiga R prototypen...

Dessa bilder är inget som kittlar fram ett byte...

bild (21).JPG
 
Får man bara bukt med de fula avgassystemet och bakstänkan så...

KTM_1290_Super_Duke_Prototyp.jpg
 
Updatering!

1290-superduke.jpg


Annan framlampa.

Lite smått av en drömhoj redan nu!
 
På bilderna ser jag samma usla kontroller som på Adventure 1190, i alla fall på vänster sida av styret. De känns och ser ut som nåt jag har filat fram i garaget i överbliven plast från en 80-tals dator. Usel finish fanimig .. som sagt, man får hoppas att det är lånade delar från andra moppar, men när det gäller kontrollerna så tvivlar jag starkt. Det första jag hade försökt modda, är att byta all skitknappar mot grejer från valfri japansk tillverkare. Och de usla speglarna med nåt från Rizoma .. Sen undrar jag om bromspedalen fortfarande ser ut att vara tillverkad av en böjd sågtandad gjutjärnsbit ..
 
Ska du sitta o trycka på knappar eller ska du köra hojen?? :7peta
 
Updatering!

1290-superduke.jpg


Annan framlampa.

Lite smått av en drömhoj redan nu!

Det tar sig!! Jävligt snyggt att man ser så mycket av ramen!!! Bort med bakplasten på med ett litet SC-system och lite klibbor så är den klar :rock
 
På bilderna ser jag samma usla kontroller som på Adventure 1190, i alla fall på vänster sida av styret. De känns och ser ut som nåt jag har filat fram i garaget i överbliven plast från en 80-tals dator. Usel finish fanimig .. som sagt, man får hoppas att det är lånade delar från andra moppar, men när det gäller kontrollerna så tvivlar jag starkt. Det första jag hade försökt modda, är att byta all skitknappar mot grejer från valfri japansk tillverkare. Och de usla speglarna med nåt från Rizoma .. Sen undrar jag om bromspedalen fortfarande ser ut att vara tillverkad av en böjd sågtandad gjutjärnsbit ..

Provade 1190:n när KTM var förbi min handlare för någon vecka sedan. Helt OK finish och känsla på kontrollen då. Är det samma på 1290 Superduke skulle jag inte vara det minsta orolig.
 
Tror ni att akrapovic kommer att släppa ett system för allmänheten i stil med det som var på prototyphojen eller går det feting bort pga miljöskäl? Akras system fyller ju alla dessa EU normer osv.

Akra röret på prototypen gör halva hojen.
 
Det e inget argument .. finishen och pålitligheten är en del av helhetsintrycket.

Mm Audi har ju kassaskåpskänsla i hela bilen men inte fan håller dom bättre för de... men visst det är ju alltid bättre om grejerna känns ok. Menar bara att fokus ändå ska ligga på chassi och motor, bättre att ha ett grymma grejer där än sköna knappar att trycka på, eller?
 
Mm Audi har ju kassaskåpskänsla i hela bilen men inte fan håller dom bättre för de... men visst det är ju alltid bättre om grejerna känns ok. Menar bara att fokus ändå ska ligga på chassi och motor, bättre att ha ett grymma grejer där än sköna knappar att trycka på, eller?

Håller inte riktigt med. Man ska inte behöva nöja sig med halva upplevelsen år 2013. För mig e det tyvärr en dealbreaker attdet som man ror och tittar på hela dagarna känns som en kinesisk leksak . Jag behöver inte välja det ena eller det andra. Vill jag ha både finish, kvalité, motor design, chassi så finns det gott om alternativ.

Jag gillar ktm men varje gång jag provkör så stör jag mig på något lika mycket som jag njuter av chassi och motor
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top