Nya Bike

Ni kan ju läsa MC Veteranen, garanterat fri från transartiklar då ingen av oss kan klara av den tekniken. Sen vet ju alla hur det är, Sveriges skarpaste skribent enligt tråden Dagens Blocket huserar där. Kopierade texten där ifrån om det nu är glömt av dig, för det kan väl inte bara vara jag och Mossberg som minns denna hybrishöjare...


"Då den är i bästa möjliga skick så finns det en artikel om just denna hoj på "MC Veteranen", skriven av Sveriges bästa MC-Journalist nämligen THOMAS GRANDELL."

....skönt att annonsören tog till i underkant och inte överdrev i alla fall!!!

Men då kanske du vet varför Bike utnämnde Suzukin till "Årets Citron". jag är nyfiken, kände ju direkt köpbehovet nu när jag inte har någon gammelhoj
MC-Veteranen & MCHK-Tidningen rekommenderas!

Kör försiktigt med Suzukin, en kompis lyckades få upp sin GS500 på bakhjulet men fick byta en massa glödlampor efter nedslaget...

1685041562398.png
 
-76an var i alla fall snygg. -82an hade hemska ljuddämpare bl a.
Både Motorcyclist, Cycle och Cycle World snodde idén av Bike och kallade utnämningen Lemon of the Year. ;)
 
Håller just på med Bikes Niken-artikel i senaste numret.
Ser till min glädje att Gerry kan bortse från att Niken är sk*tful och istället skriva att det är en himla bra hoj. Trots att den ser förfärlig ut. :) (y)

Mycke' kvar att läsa! Italien-delen särskilt!
 
Ur mitt perspektiv så har Bike under lång tid gjort misstaget att fokusera på vilken hoj som är bäst. Jag har aldrig åkt hoj för att de är så bra, utan för att det är kul. Men det är också kul att utse citroner, varför slutade de med det?

Minns till exempel Master Cross för tjugo år sedan, fan vad kul tänkte jag, massa crosshojar! Antiklimax när det bara var tabeller med varvtider.

Kommer också ihåg den sista Bike-katalogen jag köpte. En publikation som tidigare hade haft initierade & kunniga omdömen om varje hoj fast med en väl avvägd dos "glimt i ögat". Denna gång var droppen när en asiatisk moped med ett namn som påminde om Compact beskrevs av den okunnige och speedade ynglingen bakom tangenterna som en nytolkning av Crescentmodellen. Det behövdes ingen skarp syn för att se att det inte var så, det var inte kul, en era var över och till samlingen lades ingen mer Bike-katalog.

Det har antytts här på SH att Youtube ersätter papperstidningen och där håller jag inte alls med, en välskriven artikel förmedlar helt andra dimensioner än vad en pratkvarn med kamera kan åstadkomma. Synd att inte fler tycker så.
 
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top