Nya Bike - vad gillar ni artikeln?

  • Thread starter Thread starter rfb
  • Start date Start date

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Vad sägs om artikeln om stockholm, med "kungen av bulten" m.m. ???

Jag tycker det var en skön artikel, bra vinklad...
 
rfb skrev:
2352367 Vad sägs om artikeln om stockholm, med "kungen av bulten" m.m. ???

Jag tycker det var en skön artikel, bra vinklad...
Det var kul läsning.:tummenupp Nu finns det både i press och film, DTM ÄR kung av bulten.:tomten
 
Vettigast var ju Åke (såklart) med sina kommentarer om bana i Sthlmsområdet.

Snabbast på Bulten? DTM? Är det verkligen sant det? ;)
Jag trodde det var Mattias eller Iron Mike? :D

Annars var ju den STORA behållningen av senaste numret Ringenskolan. D.v.s den DVD-film som medföljde med smaskig info om "det gröna helvetet" Nürburgring!
Mycket bra, och med den gamle legenden Helmut Dähne på en RC30 som kör det ultimata varvet.

7.49,71

Respekt! :yoparty
 
Last edited:
Dr.Bike skrev:
2352474 Vettigast var ju Åke (såklart) med sina kommentarer om bana i Sthlmsområdet.

Snabbast på Bulten? DTM? Är det verkligen sant det? ;)
Jag trodde det var Mattias eller Iron Mike? :D

Anars var ju den STORA behållningen av senaste numret Ringenskolan. D.v.s den DVD-film som medföljde med smaskig info om "det gröna helvetet" N¨rburgring!
Mycket bra, och med den gamle legenden Helmut Dähne på en RC30 som kör det ultimata varvet.

7.49,71

Respekt! :yoparty


Var den bra alltså?
Jag har inte vågat kolla på den än, med en masterbike-DVD i minnet. DET var definitionen på pinsamt det.
 
Gustav1 skrev:
2352483 Var den bra alltså?
Jag har inte vågat kolla på den än, med en masterbike-DVD i minnet. DET var definitionen på pinsamt det.
Om man bortser från den katastrofala musiken och att de envisas med att prata engelska hela tiden så var den okej...
 
Gustav1 skrev:
2352483 Var den bra alltså?
Jag har inte vågat kolla på den än, med en masterbike-DVD i minnet. DET var definitionen på pinsamt det.

Helt rätt! Masterbike var ju värre än en MTV-produktion med flimriga klipp osv...
Även denna produktion är till del kontaminerad, men klarar sig på just avsnitten med Jan Leek :bow och just nämnde Dähne :bow
Sen är broms och kurvkursen ganska bra, den tekniska delen, medan det jag tycker blev lite Kalle-Anka är åkdelen med de svenska reportrarna just för att de ligger och kappas och gör onödigt tighta omkörningar som stör helheten.
Som väntat vill de briljera om vartannat istället för att bara ge tittaren en "ren" åkning med tillhörande nödvändiga förklaringar....
Man vill väl i all välmening förmedla någon form av "racekänsla" kan man tro. Men det är enligt mig inte rätt plats för detta. Det hade man kunna lagt in som ett eget kapitel, när de kör mot varann eller nåt.
Kanske bara jag som stör mig på dessa snäva inskärningar framför kameran?
De skymmer iaf sikten och möjligheten för mig som "elev" att SE optimalt och lära mig, som väl var syftet med hela filmen?

Men som helhet är ju denna DVD ljusår bättre än Masterbike!
Kanske för att Bike-killarna gjort denna själva?
På MB är det väl nåt flashigt produktionsbolag som basar för den konstnärliga layouten? Förmodligen ett som mest jobbar med popvideos...
 
Last edited:
Jag tycker att artikeln är förhärligande av brottslingar som inte kan leda till nåt annat än förbud och inskränkningar av vår frihet. Hur många måste dö innan tidshetsandet på bulten får ett slut? Måste det till fartkameror alternativt farthinder? Jag är djupt chockad över Bikes oansvariga inställning till motorcyklismen. Jag för min del vill inte bli framställd som en laglös fartgalning.

:tummenner för Bike och dantheman.
 
Mattias skrev:
2352518 Jag tycker att artikeln är förhärligande av brottslingar som inte kan leda till nåt annat än förbud och inskränkningar av vår frihet. Hur många måste dö innan tidshetsandet på bulten får ett slut? Måste det till fartkameror alternativt farthinder? Jag är djupt chockad över Bikes oansvariga inställning till motorcyklismen. Jag för min del vill inte bli framställd som en laglös fartgalning.

:tummenner för Bike och dantheman.


Precis, alla VET ju att du har snabbaste tiden.
 
Gustav1 skrev:
2352542 Precis, alla VET ju att du har snabbaste tiden.

Jag må ha gjort saker på allmän väg som jag skäms för, men liksom de flesta ansvarskännande människor har även jag mognat. Numera gasar jag bara på lämpliga platser, dvs tävlingsbanorna. Det är så mycket säkrare och ger så mycket mer än att tokköra på allmän väg. Jag är inte det minsta intresserad av att köra fort på gatan längre, det lämnar jag åt folk med komplex för små penisar.
 
Mattias skrev:
2352551 Jag må ha gjort saker på allmän väg som jag skäms för, men liksom de flesta ansvarskännande människor har även jag mognat. Numera gasar jag bara på lämpliga platser, dvs tävlingsbanorna. Det är så mycket säkrare och ger så mycket mer än att tokköra på allmän väg. Jag är inte det minsta intresserad av att köra fort på gatan längre, det lämnar jag åt folk med komplex för små penisar.

Så du menar att din har vuxit? :va
 
Finns den i affärerna än eller är det bara prenumeranter som fått den? (sitter ute i bushen o kan inte åka till nån affär för o kolla)
 
Slappa skrev:
2352627 Finns den i affärerna än eller är det bara prenumeranter som fått den? (sitter ute i bushen o kan inte åka till nån affär för o kolla)

kolla på bike.se då :tummenupp (kommer den 8/8 till oss andra :) )
 
Mattias skrev:
2352518 Jag tycker att artikeln är förhärligande av brottslingar som inte kan leda till nåt annat än förbud och inskränkningar av vår frihet. Hur många måste dö innan tidshetsandet på bulten får ett slut? Måste det till fartkameror alternativt farthinder? Jag är djupt chockad över Bikes oansvariga inställning till motorcyklismen. Jag för min del vill inte bli framställd som en laglös fartgalning.

:tummenner för Bike och dantheman.

Nu väntar vi med spänning på att du ska göra en trafik säkerhets film så vi slipper Bikes omogna videos.
 
Mattias skrev:
2352595 Blir den större nu får jag skaffa sidvagn och köra PTH.
:rofl :rofl
DVDn var inte bra, även om spårvalsdelen av dvdn kanske är matnyttig om man ska ner och köra snabbt på ringen. Men Bikes egna inslag där kvasifilosofen Jan Leek snackar engelska med resten av bikeredaktionen och rockenrollvarvet runt banan, var mest pinsam.
 
rfb skrev:
2352367
Nya Bike - vad gillar ni artikeln?

När jag såg din rubrik var jag tvärsäker på att du menade artikeln om en begagnad
Ducati 996. Bike påstår att modellen de testar (årsmodell 2000) har, citat:
"rakare kanaler i toppen, vilket gav tilläggsnamnet Testastretta" slut citat.

Vilken fadäs! Testastrettan presenterades första gången i 996R 2001 och
sitter sedan dess även i t ex 998, 999, 749, Monster S4RS o s v men inte
tusan i 996 Biposto som de testkör, denna har den hederliga Desmoquattron.

Tro fasen att folk på forumet blir vilseledda, nu förstår man folk här som hävdar
att 748'an kom med Testastrettamotorn. :D

Annars tyckte jag DVD'n var toppen, Dähne är skön och fullständigt galen,
artikelvirtuosen Janne Leek ser härligt bortkommen ut med en swengelska-
betoning som heter duga!
 
stronzo skrev:
2353441 När jag såg din rubrik var jag tvärsäker på att du menade artikeln om en begagnad
Ducati 996. Bike påstår att modellen de testar (årsmodell 2000) har, citat:
"rakare kanaler i toppen, vilket gav tilläggsnamnet Testastretta" slut citat.

Vilken fadäs! Testastrettan presenterades första gången i 996R 2001 och
sitter sedan dess även i t ex 998, 999, 749, Monster S4RS o s v men inte
tusan i 996 Biposto som de testkör, denna har den hederliga Desmoquattron.

Tro fasen att folk på forumet blir vilseledda, nu förstår man folk här som hävdar
att 748'an kom med Testastrettamotorn. :D

Annars tyckte jag DVD'n var toppen, Dähne är skön och fullständigt galen,
artikelvirtuosen Janne Leek ser härligt bortkommen ut med en swengelska-
betoning som heter duga!

Hehe...Desmoquattro eller Testastretta, låter ändå som en diesel ochläcker olja var 20:e mil...:pannkyss
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top