Nya besiktnings regler

Sen är väl inte sannolikheten särskilt stor att man åker på en sådan besiktning ute på vägarna eller ?

Om din hoj låter som en Messerschmitt när du kör runt i stan så kanske det retar någon polis som skickar dig på besiktning. Kom ihåg, de får göra subjektiva bedömningar som "för högt". Och de är inte kända för att vara schyssta.

Om din hoj låter som en Messerschmitt när du kör runt i stan så kanske det retar någon polis som skickar dig på besiktning. Kom ihåg, de får göra subjektiva bedömningar som "för högt". Och de är inte kända för att vara schyssta.

Sant! den ena hojen låter som en dundrande messerschmitt så risken finns där
även om jag nästan aldrig kör i stan med den.

Det är på gott och ont att det blivit såhär,mest på ont då där är många bilar också som mullrar på.
Tycker även att det låter mer om glidarhojarna än sporthojar osv.

Dock kommer det nog inte att avskräcka oss,mig.

Förhoppningsvis lägger polisen resurser på vettigare saker (dock tyvärr inte alltid de gör det).

Tror också att vårt beteende kan vara avgörande.Är man återhållsam med gasen och inte gör dumdristiga beteenden i tättbebyggda områden osv så får man kanske heller inte ett vakande öga lika lätt på sig (förhoppningsvis).

Sen tror jag heller inte man ska vara överdrivet nojig.Hade på min tidigare hoj Akrapovic helsystem som ljöd trevligare än orginal och det gick igenom besiktningen.Jag fick till o med be om en bullermättning efter att detta inte gjorts och jag fått mitt blanka papper i handen.Mättningen gick genom med bravur och Db'n hölls under högsta tillåtna med bra marginal.

En sån här alltså? Jag tyckte inte den lät så farligt..

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/CBBbRuVmL_k&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/CBBbRuVmL_k&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Håller med,nu får vi kanske tyst på fiskebåtarna,hasch "mopederna" :hihi

Det gnälls över sporthojar och annat med de är fan o mej värre med glidarna.

Ja har en svag känsla för att de här motarderna med slipon eller dylikt ligger halvkass till i denna frågan...

nä en sån: [YOUTUBE-ID]RYXd60D_kgQ[/YOUTUBE-ID]

Money, avkapat betyder oftast att det låter högre än normalt, är det inte så ? :)

mjo, men mitt låter inte så mycket. :D helt ärligt då, eller så e ja bara tondöv. :hihi

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park