Nya begränsningar!

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Som om det inte skulle vara nog med ny åldersgräns på mc har det nu också kommit ett nytt förslag i eu-parlamentet.
Förslaget innebär att motorcyklar med mer än 100hk kommer att bli tvungna att strypas ner samt att det inte kommer tillverkas några nya motorcyklar med mer än 100hk! :mad:
Denna lag ska då börja gälla senast 2013!
Vart fan är världen på väg egentligen? :huvet :huvet :huvet :huvet

Klabbe85 skrev:
2050902 Som om det inte skulle vara nog med ny åldersgräns på mc har det nu också kommit ett nytt förslag i eu-parlamentet.
Förslaget innebär att motorcyklar med mer än 100hk kommer att bli tvungna att strypas ner samt att det inte kommer tillverkas några nya motorcyklar med mer än 100hk! :mad:
Känns som det blir samma sak som med tvlicensen,
Man ska men 95% skiter i det.
Det finns ingen som får sätta strypning på min hoj. då får den strypa mig isåfall. Men då ska han hinna ifatt mig=)

Jag gissar på att norrmännen skrattar åt oss....

Hoztic skrev:
2050926Nu misstänker jag att det här med 100hk har med dagens datum att göra :rolleyes:, men jag tror iaf att Norge gjorde rätt! :tummenupp

Ahhh... Visst fan. 1'a aprill. :mad:

Sandstrom skrev:
2051236 Buuuuu!

Varför förstöra tråden? Finns ju inget bättre än att läsa när folk sväljer liknande saker och gör bort sig totalt :).
Ähh, det ser man i var och varannan tråd på SH ändå :tomten

Sandstrom skrev:
2051236 Buuuuu!

Varför förstöra tråden? Finns ju inget bättre än att läsa när folk sväljer liknande saker och gör bort sig totalt :).

Men erkänn nu, du gick på det själv innan du kom till insikt :7peta ( ;) ) Förslaget är dock lagom idiotiskt för att ska kunna ha varit sant ändå... Tänk bara på alla stolligheter som kom i början av sjuttiotalet med maxbegränsningar på 125cc, helförbud mot mc och annat (som SMC m.fl. lyckades hejda).

TomK skrev:
2053141 Men erkänn nu, du gick på det själv innan du kom till insikt :7peta ( ;) ) Förslaget är dock lagom idiotiskt för att ska kunna ha varit sant ändå... Tänk bara på alla stolligheter som kom i början av sjuttiotalet med maxbegränsningar på 125cc, helförbud mot mc och annat (som SMC m.fl. lyckades hejda).
Man ska nog inte bli förvånad nej :( Våra "kära" politiker verkar ju ha som huvuduppgift att göra livet surt för oss otyglade proletärer. Jag misstänker att antalet hojåkare är lika med 0 i riksdag och regering? :va

Klabbe85 skrev:
2050902 Som om det inte skulle vara nog med ny åldersgräns på mc har det nu också kommit ett nytt förslag i eu-parlamentet.

april april.. kändes lite för överdriven

Då kan jag spara min hornet för all framtid då. :3freak :rofl

Snart har vi hjälm och flytvästtvång när vi är ute och går. Man kan ju trilla o slå i huvudet och hamna i en vattenpöl

april

Last edited:
:rofl :rofl Det var några som gick på den iaf! :hihi :hihi

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...