Nya Battlefield 3 till hösten

du dör för lätt i hardcore-mode. folk utan skills kan därmed knäppa dig oavsett om du är bäst i stan eller inte. för mkt happy accidents helt enkelt.

Det går ju åt båda hållen så att säga. Jag tycker det är positivt för om du är bäst i stan kan du gå in i ett rum och knäppa 5 pers med din handgun utan att ladda om. Är du kass går du in och blir skjuten.

Det går ju åt båda hållen så att säga. Jag tycker det är positivt för om du är bäst i stan kan du gå in i ett rum och knäppa 5 pers med din handgun utan att ladda om. Är du kass går du in och blir skjuten.

det är oftare att en nolla pangar dig i hardcore än i normal. slump och amatörism ska inte premieras.

Jag ser det som att i Hardcore får man mer poäng (och överlever mer) om man samarbetar, t.ex. är en squad som håller koll på/åt varandra, så att en n00b inte kan springa in i rummet bakom ens rygg och rensa med M249.
Mer taktik/realism helt enkelt, mindre Rambo.

Hardcore är ingen shooter.

Bf3 är en shooter.

Det krävs mer skills att vara bra i en shooter i normal-mode.

Last edited:
Men det är skönt att kunna dra en salva igenom värdelösa medhjälpare som bara står ivägen. Något jag saknar i normal.

det håller jag med om.

i bad company 1 kunde man ju knäppa sina team mates, vilket jag saknar ibland pga värdelösa spelare eller de som bara sabbar.

Det basta med hardcore ar att man slipper fa en ful liten triangel over huvudet pa en nar man blir spottad som sniper i skogen 3 km fran fienden. Annars tycker jag som bettis att vilken n00b som helst kan ju spreja med en kulspruta och raka traffa en alldeles for enkelt.

Dessutom tycker jag inte att avsaknad av hud-info gor det svarare, bara mer irriterande :gnissla

Installerade Close Quarters inatt. Måste säga att det var riktigt grymt! Exakt sånt gameplay som jag gillar!

mjaa...näää...för mig är close quarters bara nåt tillfälligt, knappt jag vill kalla den för en äkta, genuin bf3-karta. mer att de flörtar med cod-spelare etc. som tillfälligt spelande helt ok från de 'vanliga' kartorna, men inget jag spelar numera.

mjaa...näää...för mig är close quarters bara nåt tillfälligt, knappt jag vill kalla den för en äkta, genuin bf3-karta. mer att de flörtar med cod-spelare etc. som tillfälligt spelande helt ok från de 'vanliga' kartorna, men inget jag spelar numera.

Jag gillar det som fasiken! Spelar mycket Crysis 2 vanligtvis och där är det små kartor med mycket intensitet. Och när det går snabbt och är intensivt, det är något jag gillar! :D

Jag gillar det som fasiken! Spelar mycket Crysis 2 vanligtvis och där är det små kartor med mycket intensitet. Och när det går snabbt och är intensivt, det är något jag gillar! :D

Jag tycker det är lite för tight i close quarters. Visst, det är schysst om man snabbt vill lira fram lite nya sikten till nån bössa men inget man får ståfräs av tycker jag.

Typ igår började jag med en ny bössa och lirade fram 4 nya tillbehör i en snabb runda:
http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/60192984/4/217304568/

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma