Äntligen en hel dags körning i strålande väder!
Tack till Scanias Mororklubb för en bra dag, men mycket åkning och roligt folk!
Fick äntligen en chans att prova dom nya -06'orna från Bridgestone, och vilken skillnad det var. Hojen gick som på ett snöre, och allt som vi kämpat med att få bort under förra säsongen var helt borta. Inget gungande ut på start/mål, ingen nervös framända, och jämn och fin slitning. Fasen vad skönt!!!!!!
Nu till det negativa... Vad har man gjort med banan!?!?!
Första gången på nya bansträckningen, och jag säger: "Me No Like.."
Sämre flyt, kortare, och långsammare. Sen har man misslyckats med underarbetet och asfalteringen så att det är helt sjukt ojämt och guppigt mitt i idealspåret i den andra av dom två nya högersvängarna (den ut på gamla banan igen, precis innan högern i esset). Hoppas verkligen inte att man är helt färdig med asfalteringen...
Man kanske vänjer sig...
Tack till Scanias Mororklubb för en bra dag, men mycket åkning och roligt folk!
Fick äntligen en chans att prova dom nya -06'orna från Bridgestone, och vilken skillnad det var. Hojen gick som på ett snöre, och allt som vi kämpat med att få bort under förra säsongen var helt borta. Inget gungande ut på start/mål, ingen nervös framända, och jämn och fin slitning. Fasen vad skönt!!!!!!
Nu till det negativa... Vad har man gjort med banan!?!?!
Första gången på nya bansträckningen, och jag säger: "Me No Like.."
Sämre flyt, kortare, och långsammare. Sen har man misslyckats med underarbetet och asfalteringen så att det är helt sjukt ojämt och guppigt mitt i idealspåret i den andra av dom två nya högersvängarna (den ut på gamla banan igen, precis innan högern i esset). Hoppas verkligen inte att man är helt färdig med asfalteringen...
Man kanske vänjer sig...
men som du redan nämt SÅ VA FA....... har man gjort med banan, det kommer att bli grymt trångt där när startfältet kommer farande och som sagt asfalteringen är ju inte direkt proffsig