NYA Avon Storm

bellmobile

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2005
Hoj
gsxr 1000 k5
NYA Avon Storm ST.
Nån som provat dessa däck??
Har precis läst en tråd om avon däck där alla verkar klaga på dom dock verkar ingen ha provat dessa!!
Kan man lita på det som står i anonnsen på blocket om dessa däck mån tro??

Last edited:
NYA Avon Storm ST.
Nån som prova dessa däck??
Har precis läst en tråd om avon däck där alla verkar klaga på dom dock verkar ingen ha provat dessa!!
Kan man lita på det som står i anonnsen på blocket om dessa däck mån tro??
Touringdäck. Eller ja, sporttouring enligt Avon själva.

Finns klara skäl till varför folk har klagat på AVON däck under en lång tid och det pga att dom tidigare inte hållit måttet utan gått sönder/spruckit med åtminstonde en allvarlig olycka till följd!!

Har ingen aning om detta däck men får upp 2 frågetecken i mitt huvud när jag läser ditt inlägg samt detta däcks användnings område:

*varför ge sig på något som andra bevisligen klarar så enormt mycket bättre??
*varför montera ett sport touring däck på en GSX-R1000??

/Fürstenhoff.

Läste anonnsen på blocket å tyckte det lät bra det jag läste så jag köpte både framdäck å bakdäck men har ej monterat dessa än å blev lite nervös när jag läste all skit om avon!!
Har dessutom inte så mycke erfarenhet gällande däck men kör ej bana utan i alla väderlekar så det som stod i annonsen lät ju rätt för mig!

Nya Avon Storm sprack i engelska Bikes test av däck för BMW 1200GS (juninumret 2007).

Varför överge en fin tradition? :tungan

Bytt hoj nu i våras....tyvär så hade någon satt på ett Avon bakdäck på hojen...det är sämsta skit däcken jag har haft på någon hoj, så fort jag får löning så blir det att beställa Z6 bakdäck istället.

Har kört med Avon däck 3 ggr, första, sista och enda gången. Köpte i min okunnskap ett sånt bakdäck till min gamla GSX600F. Kommer inte ihåg vilken modell det var, men det var nån sporttouringmodell. Så fort det var lite blött på asfalten försvann allt fäste (med 85 hästar i motorn). Jag vill inte tänka mig hur det är att köra med såna däck på en R1000... :gnissla

avon

Tack för alla svar!!
Ni har övertygat mig så det får bli andra däck!!
Nån som vill köpa avon stormdäck som jag har :D

Spricker en spricker alla....

Läste testet i brittiska Bike jag också. Tydligen var Avons uppsättning med STORM däcket den bästa uppsättningen de körde på enligt båda förarna.... P.g.a sprickan kunde man dock inte ge Avon förstaplatsen trots bäst prestanda. Vilket man kan förstå. Jobbigt för Avon....

Min erfarenhet säger dock att allt som tillverkas och säljs har sina "måndagsexemplar". Och även om det känns skitjobbigt :huvet att tänka att däck också har det, så inser jag ju att bara för att kopplingen rasade på R1:an som testades några sidor senare i samma tidning mot övriga 1000cc hojar, så innebär inte det att alla R1:or kommer att rasa. ;-)
Likaså med Avon Storm som tydligen gjorde riktigt bra ifrån sig.

:hojbusa

F.ö kan nämnas appropå sprickor i däck att när busan lansereades 99 med Bridgestones då nyutvecklade högfartsdäck, så lossnade gummikakor från däcket när man fläskade fullt på högfartsovalen. Inte p.g.a att däcket inte höll utan p.g.a att det gick så in i hel--te. :yoparty

T.o.m cd-skivor exploderar vid för hög rotation. (Mythbusters) :mattias

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...