Nya Aprilia RSV Mille 2004

189 kg med vätskor är nästan för lätt för att vara sant, men MilleR kändes inte speciellt tung att baxa omkring från Mariefred upp till Nykvarn på gamla vägen...

Fredrik :bow

kajlyl skrev:
Aprilia väger väl inte torrt, till skillnad ifrån jappsarna
Dryweight = torrvikt, alla väger väl tomt?

Kanske möjligtvis Hardly Driving, dom anger väl vikt = tillräckligt :rolleyes:

Tja viktens betydelse är egentligen ganska försumbar vid normalkörning men när jappsens värstingar väger 10Kg mindre vid inbromsningar och acc och snabba,djupa nerlägg så gör det ju en viss skillnad. :eek: :rock

Sen att Millen alltid varit begåvad med ett mycket bra chassie är väl ingen nyhet.

Jag bantar hellre min hoj 15kg än hittar 15 nya hästar...... :crash
(borde banta mig själv med en 10Kg också... :D :D )

Hur som är frågan ganska akademisk. Det var mer en slags besviken reflektion än ett "nä den hojen e omöjlig" uttalande.

Man kanske skulle photoshoppa nån snyggare lack på den ...... :p

shit samma!!!

man kan och SKA inte klaga på ett av fåtalet underverk som faktist existerar på jorden.mille r är som en fantastisk bit parmesan,svår att handskas med! men när den väl finner sin rätta plats,då! ja då finns det inte inget som slår hårdare. LÄGG PENGARNA PÅ OSTEN:fakta :fakta :p

Fast definitionen av torrvikt varierar ju...

Har för mig att de fyra stora mäter utan alla vätskor, alltså även utan motorolja, bromsolja, gaffelolja osv samt utan soppa å batteri. Medan de flesta andra mäter utan soppa å batteri.

Och blinkers i backspeglarna går verkligen jättelångt bort. Verkar ju cool annars!

Jag tycker den liknar nya gixxern fram.

Med mörka blinkers-glas fram kanske det inte ser så farligt ut (det syns inte längre), för det är faktiskt touring med blinkers i backspeglarna :fakta

Edit. Fast ganska snygga blinkers bak. Finns det nån bild bak / snett bakifrån?

Last edited:
Jag tycker den är ganska lik, men där Gixxern har lyset har Millen luftintag och vise versa. Men visst finns det tydliga likheter mellan den och SP1an också

Last edited:
J-Bone skrev:
Nehej du! Jag byter inte förrän Suzuki gör en SV1000R som följer tillerns drag, i stil med denna, då ska jag fundera på det. (lär ju inte hända iofs...)

Tja, Pierre kan nog fixa kåpor så småningom. :)

Men motorn får man nog trixa en hel del med för att få den bättre än TLR motorn.
Fast, insprutningen på SVn ska vara FETT bättre än TL insprutningen. (Inga ryck och sådant irriterande)

Och så sitter det fel gafflar fram. Det måste dit USD gafflar ju...

Hmm, blir nog ett saftigt projekt att transformera en SV1000S till en SVR. Men, det är väll vägen att går när Tillern går mot pension. :(

Najs bild. :)

Jaha... då vet man vad man ska köpa till våren då! =)

tjing

svarttonade blinkers och saken är biff...

Strider skrev:
Kolla in Aprilias site: www.aprilia.com

139hk och 107Nm i ny design. :tummenupp

139 i motorn ja.... min 950R har mer på bakan. Vill knappt ens drömma om vad den har i motorn.
107Nm för en twin.... det tycker jag är kasst för en 1000cc maskin. Åter igen, jag jämför såklart med min 950R och den lämnar säkerligen inte mindre än 107Nm. 11år gammal hoj :whip

Efter man kommit upp i snartlika siffror som min hart man lagt lika mycket pengar som jag men betelar MER i försäkring....

Jag vet att jag är tråkig, men jag gillar min mer :hej

750RR

Re: Re: Nya Aprilia RSV Mille 2004

Mavve skrev:
139 i motorn ja.... min 950R har mer på bakan. Vill knappt ens drömma om vad den har i motorn.
107Nm för en twin.... det tycker jag är kasst för en 1000cc maskin. Åter igen, jag jämför såklart med min 950R och den lämnar säkerligen inte mindre än 107Nm. 11år gammal hoj :whip

Efter man kommit upp i snartlika siffror som min hart man lagt lika mycket pengar som jag men betelar MER i försäkring....

Jag vet att jag är tråkig, men jag gillar min mer :hej

750RR
Tror de flesta här har hört om din hoj till leda , finns det inte en enda tråd som du inte spammar sönder ?? :mad:

Re: Re: Re: Nya Aprilia RSV Mille 2004

out4speed skrev:
Tror de flesta här har hört om din hoj till leda , finns det inte en enda tråd som du inte spammar sönder ?? :mad:

äh... ett sporthoj.com utan mavve är inget att önska... lite skoj får man väl ha...

Re: Re: Re: Nya Aprilia RSV Mille 2004

out4speed skrev:

Din okunnighet sprider sån dynga :rofl

Jag spammar inte, men däremot jämför jag med min egen vilket jag inte tycler är ett dugg fel då många tjatart på mig att jag skall sälja och köpa nytt som just till exempel en RSV Mille 2004 eller 999R etc etc.
Detta tycker jag är trist att höra och får jag se tramsiga siffror som jag fick se nu på en NY hoj så jämför jag med mina egna aktuella siffror där jag kommer fram till att min är hundra gånger hårdare än den nya halva motorn.

Bygg din egen hoj så känner du förmodligen likadant då du inser att köra nånting som alla andra var ju trist.

Ha en bra natt ninjabroder :hej

750RR

Den var ju alldeles, alldeles underbart snygg :tummenupp
Den skulle passa perfekt här hemma, tyvärr passar nog inte priset lika bra :rolleyes:

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back