Nya 250 Ninja Kul eller Tråkig?

Om det klassas som A1 så kommer skiten inte att säljas. Vad fan ska dagens 15-17 åringar med en sådan när de idag köper R6 och frågar på forumet hur man sätter strypningar och tar bort de efter besiktningen. :tungan

Tyvärr är 250cc lite för lite för våra svenska fina vägar. Jag tycker min 640 är rena rama sömnpillret på alla vägar utanför stan förutom Bogan och Bulten...

Ge fan i bromsen! :tungan

3223636 ja och de flesta 125 4t når inte upp till detta
Nej men nuförtiden gör de ju det. Varadero, MZ och tydligen skall Yamahas nya också göra det. Alltså börjar de komma ikapp och t.ex CRM står på 9 kw i regbeviset så den ligger inte heller på 11kw. ;)

Lite tung .... ta bort 30 kg så skulle rätt förare rasta många R1-ekipage på små, krokiga vägar :)

Om det klassas som A1 så kommer skiten inte att säljas. Vad fan ska dagens 15-17 åringar med en sådan när de idag köper R6 och frågar på forumet hur man sätter strypningar och tar bort de efter besiktningen. :tungan

du menar om den klassas som A begränsad?

Nej men nuförtiden gör de ju det. Varadero, MZ och tydligen skall Yamahas nya också göra det. Alltså börjar de komma ikapp och t.ex CRM står på 9 kw i regbeviset så den ligger inte heller på 11kw. ;)

och min är på 4KW where's your point :hihi

Last edited:
Skulle ha varit en radfyra istället, då hade det genast varit mycket häftigare.

En fråga man ställer sig är hur de kan släppa en sådan för under 40000:- och en ZX10R kostar över 100000:-? Visst det är mer pulver och går inte att jämnföra prestandan men utvecklingskostnader, material, frakt och att bygga den m.m. kan väl inte vara så mycket billigare? Att det skiljer är ju inte så konstigt men så mycket? Nån måste vara billigare eller dyrare än produktionskostnaden eller?

Första nya hojen på många år som väcker ha-begär. Till skillnad från de större syskonen är den här ju faktiskt någorlunda snygg. Kan förmodligen i standardskick konkurera på en gocartbana. En liten turbo kanske? Då klarar den allt.

+ Snygg.
+ Billig (förmodligen) på alla sätt.
+ Inte övermotoriserad.

- Stålfackverksram.
- Lågvarvig motor.

Bra eller Anus? Jag tippar på anus...:zpy

Jag hade tröttnat på all växling hela tiden. Tyckte jag växlade hela tiden på 600an..

Många på http://www.ninja250.com/ verkar gilla föregångaren.

Har läst att Kawa Versys kanske ska släppas med 250 motor. Kanske en ny trend med små hojar på gång?? :hojsmilie
Motorn ska ju va rad 2 med insprutning som min 650 jag har nu. Men de skiljer 30hk i motoreffekt och bara 20kg vikt. Så inget talar ju för att den ska va något o ha mer än ekonomiskt och utseendemässigt :confused:

Men de e väl bara o prova skitet nästa år o se om den e nått kul. E den kul o köra så e den intressant, då skiter jag i att den e lite cc o hk. behöver ingen pittförlängare. Trodde aldrig att jag skulle gilla lilla er6 förrens jag provade den heller.

kawaslaunch08rangeij02.jpg

Kanske skulle det vara något o skapa en nybörjar klass inom racing ?

Er6an fick väl det, men vet inte hur stort genomslaget blev.

Att starta en 4takts 250 klass där alla kunde vara med, och inte kostar multum att gå med i, kan det inte vara en vettig inkörsport ?

30hk i ett chassie som väger 152 kg torrt. Kan väl inte vara annat än tråkigt?

För dig kanske. Min 125a väger 150 torr och har 15hk, jag har jätteroligt på de smala kurviga 50-70vägarna som finns här.

Men visst, det är säkert jättemycket roligare med 100+ hästar mellan benen, men kom inte och säg att motorcyklar med låg effekt inte kan vara roliga att köra.

Allt beror på piloten.

Jag skulle nog kunna ha jättekul med en 250 Ninja.

:tummenupp

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...