ny??

Grolsch, uttalas det med G i början eller med ch?

Välkommen BTW
 
Last edited:
Jag har ätit frikadellen (köttbullekorv, typ) i Groningen. Notera i intresseboken.
 
Cathje skrev:
jaha... Grolsch! bryggeriet finns ju här i stan :)

Jepp Grolsch var det :tummenupp

Vi var ett gäng studenter som var på besök och fick slagga på vinden i ett av stans (enligt uppgift) äldsta hus. Det var ett typ av kollektiv för studenter med inträdesprov och dylikt :va Många roddare bland annat en OS-medaljör hade bott där och han hade skänkt sin OS-medalj till huset :kocko

Känner du till det huset?

Ölen beställdes via telefon och levererades på flakmoppe snacka om service :)

/BW
 
Black-Wolf skrev:
Jepp Grolsch var det :tummenupp

Vi var ett gäng studenter som var på besök och fick slagga på vinden i ett av stans (enligt uppgift) äldsta hus. Det var ett typ av kollektiv för studenter med inträdesprov och dylikt :va Många roddare bland annat en OS-medaljör hade bott där och han hade skänkt sin OS-medalj till huset :kocko

Känner du till det huset?

Ölen beställdes via telefon och levererades på flakmoppe snacka om service :)

/BW

nope, vet inte vilket hus du menar :P hehe...


Cat skrev:
hej & välkommen till dårhuset! :hej

jaha, vad ska man säga? tack :rolleyes:


Mech skrev:
Varför kan du svenska då?

uhm, bra fråga... har läst svenska på universitetet i Groningen. vet faktiskt inte varför, men det var kul iaf :tungan


morlock skrev:
hehe, försökte skriva på holländska med hjälp av babelfish. :)

misstänkte ngt sånt hehe...


red rhino skrev:

tackar :pannkyss
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top