Ny YZF-R7 på gång..?

SV650 var ju en lillebrorsa till SV1000S, och som sådan hade den väl ett bra syfte tycker jag. Denna så kallade R7 blir ju en MT07 iklädd en sporthojsdräkt. En påklädd nakenhoj alltså. Det finns säkert ett syfte med detta, men jag gillar det inte helt enkelt. Fast att pricken över i är att de kallar den R7 tror jag du hart rätt i. Som att Ferrari skulle släppa en halvsnabb familjebil och kalla den Ferrari Enzo.
Du menar som Porsche Panamera?

/R
 
Jag förstår fortfarande inte namnvalet då alla som vet vad orginalet var, inte hör till den tänkta målgruppen. Jag ser denna maskin som en instegshoj till sporthojar för personer mellan 20-30år så alla de som har en relation till namnet är äldre än den tänkta målgruppen. Tror inte namnet kommer generera någon merförsäljning alls men det kanske bara var så att de ville få in den i R-segmentet och då passade R7 bäst utan hänsyn till föregångaren.
 
Du menar som Porsche Panamera?

/R
Ja! Ferraris motsvarighet till Porshes Panamera, men med fräsiga sidokjolar, diffusor och en vinge där bak och med det opassande namnet Enzo, som för tankarna till något helt annat.
 
99" plus 3-4" för quickshifter.. kommer nog lite väl nära rs660 för oss nordbor.
Men i Sydeuropa,USA o Asien kommer den nog o slå riktigt bra.
Kommer säkert att få en egen klass på tävlingsbanorna nånstans.
Synd att det är många mil mellan de roliga vägarna här..
Kul hoj hur som helst..
 
På filmen kändes den verkligen budget på flertalet detaljer. Design från 3m avstånd = väl godkänd! Men lägger inte mina 100.000 där
 
Det är ju uppenbart att det handlar om budget såväl som instegsmodell. Förmodligen byggs den i Malaysia också, som vissa MT och XSR.

Men det är sådant här som säljer, förmodligen är världsförsäljningen många gånger bättre än R1.
 
Allt påpekanden om budget är väl att betrakta som rekordförsök i att slå in öppna dörrar. Den här modellen har ju uppstått just för att ingen köpte R6:an – för att den kostar för mycket. Honda har för flera år sedan lagt ner CBR 600 RR och när såg du en GSX-R 600 senast? För egen del tror jag att minst åtta av tio skapligt skickliga motorcyklister är snabbare runt en svensk bana eller mc-väg på den här hojen än på en R6:a. Den fyrcylindriga modellen var bättre än nästan alla som körde den, även på bana. Den här modellen verkar ha förutsättningar att göra racing både enklare, roligare och billigare för de allra flesta som vill tävla på hobbynivå. Kolla effektregistret. Perfekt för en hoj utan elektroniska hjälpmedel och som ska få så mycket gas så tidigt som möjligt ur varje kurva.
 

Bifogat

  • 1512439458_fa0980e68d749b5f9f01b6593c8f3a4b.gif
    1512439458_fa0980e68d749b5f9f01b6593c8f3a4b.gif
    80.1 KB · Visningar: 38
Nu har jag sett och klämt på en R7:a.

Grymt snygg hoj men så sjuuukt brutalt liten. Den ser ut som en moped. R1:an 22 har också blivit så mycket mindre. Alltså, jag tror fan inte man kan köra hojen ens om man är över 165cm lång.
 
Allt påpekanden om budget är väl att betrakta som rekordförsök i att slå in öppna dörrar. Den här modellen har ju uppstått just för att ingen köpte R6:an – för att den kostar för mycket. Honda har för flera år sedan lagt ner CBR 600 RR och när såg du en GSX-R 600 senast? För egen del tror jag att minst åtta av tio skapligt skickliga motorcyklister är snabbare runt en svensk bana eller mc-väg på den här hojen än på en R6:a. Den fyrcylindriga modellen var bättre än nästan alla som körde den, även på bana. Den här modellen verkar ha förutsättningar att göra racing både enklare, roligare och billigare för de allra flesta som vill tävla på hobbynivå. Kolla effektregistret. Perfekt för en hoj utan elektroniska hjälpmedel och som ska få så mycket gas så tidigt som möjligt ur varje kurva.
varken gsx-r 600 eller cbr600rr är nedlagda... tas ej in i Sverige bara.
 
varken gsx-r 600 eller cbr600rr är nedlagda... tas ej in i Sverige bara.
En produkt vars främsta konkurrensmedel är teknik och som tillverkaren helt har slutat att uppdatera – den har lagts ner. Ett undantag är ifall den återlanseras som klassiker/kult, sedan man slutat att investera i dess tekniska utveckling. 2018:2023-gsxr600 kopiera.jpg
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top