Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du menar som Porsche Panamera?SV650 var ju en lillebrorsa till SV1000S, och som sådan hade den väl ett bra syfte tycker jag. Denna så kallade R7 blir ju en MT07 iklädd en sporthojsdräkt. En påklädd nakenhoj alltså. Det finns säkert ett syfte med detta, men jag gillar det inte helt enkelt. Fast att pricken över i är att de kallar den R7 tror jag du hart rätt i. Som att Ferrari skulle släppa en halvsnabb familjebil och kalla den Ferrari Enzo.
Ja! Ferraris motsvarighet till Porshes Panamera, men med fräsiga sidokjolar, diffusor och en vinge där bak och med det opassande namnet Enzo, som för tankarna till något helt annat.Du menar som Porsche Panamera?
/R
Jodå, visst ser man de ganska klena stålrören (gula pilar), även om Yamaha har försökt dölja dem med plast (röd pil)Ok, man ser ju faktiskt inte ramen...
Vad vore mer logiskt?Jag förstår fortfarande inte namnvalet [...]
MT-07RVad vore mer logiskt?
Vad har den här motocykeln gemensamt med MT-familjen, som påvisar dess tänkta plats i modellprogrammet som efterträdare till YZF-R6?MT-07R
Vad har den här motocykeln gemensamt med MT-familjen, som påvisar dess tänkta plats i modellprogrammet som efterträdare till YZF-R6?
varken gsx-r 600 eller cbr600rr är nedlagda... tas ej in i Sverige bara.Allt påpekanden om budget är väl att betrakta som rekordförsök i att slå in öppna dörrar. Den här modellen har ju uppstått just för att ingen köpte R6:an – för att den kostar för mycket. Honda har för flera år sedan lagt ner CBR 600 RR och när såg du en GSX-R 600 senast? För egen del tror jag att minst åtta av tio skapligt skickliga motorcyklister är snabbare runt en svensk bana eller mc-väg på den här hojen än på en R6:a. Den fyrcylindriga modellen var bättre än nästan alla som körde den, även på bana. Den här modellen verkar ha förutsättningar att göra racing både enklare, roligare och billigare för de allra flesta som vill tävla på hobbynivå. Kolla effektregistret. Perfekt för en hoj utan elektroniska hjälpmedel och som ska få så mycket gas så tidigt som möjligt ur varje kurva.
En produkt vars främsta konkurrensmedel är teknik och som tillverkaren helt har slutat att uppdatera – den har lagts ner. Ett undantag är ifall den återlanseras som klassiker/kult, sedan man slutat att investera i dess tekniska utveckling.varken gsx-r 600 eller cbr600rr är nedlagda... tas ej in i Sverige bara.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |