Ny vurpa i karlstad?

Martin.T

bytte v8 med stöd hjul mot rad 4:a
Gick med
18 May 2005
Ort
Karlstad
Hoj
Hornet -98
hört på ryktes vägen att under kvällen har okänd person gjort en whellie kört på trottoarkanten vinglat över till andra sidan rätt i ett räcke (tillhörande bron han körde på) voltat över räcket å ner i vattnet...ett ben skadat vad jag hört...
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Martin.T skrev:
hört på ryktes vägen att under kvällen har okänd person gjort en whellie kört på trottoarkanten vinglat över till andra sidan rätt i ett räcke (tillhörande bron han körde på) voltat över räcket å ner i vattnet...ett ben skadat vad jag hört...


Låter som han kan vara glad att han lever. Det där är mitt mardrömsscenario, det är nog inte så lättsimmat med vattenfyllt skinnställ!
 

SuckaRobbe

Tattare
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Åland
Hoj
R1
Var en kille här förra året som lyckades missa en massiv träbänk å ett skyddsräcke. Var väl 2 meter emellan. Men det han lyckades träffa var en Å som var runt 2-3 meter djup. :rofl Han kallas nu för 3knoparn :hihi
 

RoadRunner

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Karlstad
Hoj
KTM625SMC
Det var en oreggad cross 450 framförd av en 19-årig snubbe som pga att han nyss blivit av med sitt körkort (B-kortet då A-kort saknas...) tyckte det var läge att köra crossen istället....

Drog upp hojen på bakhjulet o tappa kontrollen o körde in i trottoar kanten, fortsatte sen in i räcket och vidare ner i kanalen.
Vad jag vet än så länge klarade han sig med ett brutet ben men är inte helt 100 på hur journalen ser ut... Enligt vad jag hört klarade han sig utan allvarligare skador iaf.
Skönt att han klarade sig såpass bra ändå!!
 

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Enligt nyhetslänken så ska han ha klarat sig, förhållandevis, väldigt bra. Skönt! Det räcker med sånt här nu, eller rättare sagt, det har alltid varit för mycket av det. Otäckt.

Man får fråga sig själv varje gång man drar på- Har jag kontroll? Vart finns riskerna? Är det värt att chansa?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
RoadRunner skrev:
Det var en oreggad cross 450 framförd av en 19-årig snubbe som pga att han nyss blivit av med sitt körkort (B-kortet då A-kort saknas...) tyckte det var läge att köra crossen istället....

Drog upp hojen på bakhjulet o tappa kontrollen o körde in i trottoar kanten, fortsatte sen in i räcket och vidare ner i kanalen.
Vad jag vet än så länge klarade han sig med ett brutet ben men är inte helt 100 på hur journalen ser ut... Enligt vad jag hört klarade han sig utan allvarligare skador iaf.
Skönt att han klarade sig såpass bra ändå!!

Låter ju precis som en sån kille jag vill möta i sommartrafiken :gnissla :mad:
Nåja, hoppas han klarade sig bra iaf, och att han ger fan i såna där grejer i framtiden! :tummenupp
 

RoadRunner

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Karlstad
Hoj
KTM625SMC
Hoztic skrev:
Låter ju precis som en sån kille jag vill möta i sommartrafiken :gnissla :mad:
Nåja, hoppas han klarade sig bra iaf, och att han ger fan i såna där grejer i framtiden! :tummenupp

Han lär nog inte va alltför kaxig ida när han läser lokaltidningen på sjukhuset..... Det var brorsans polare så jag ska kolla upp hur han mår och vad som hände lite mer nogrant under dagen nu....
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Saxat från www.vf.se

KARLSTAD

Mc-krasch slutade i kanalen

Motorcyklisten körde in i broräcket och föll tre meter ner i vattnet - men klarade sig med lindriga skador.
- Han hade änglavakt, säger en polisman på plats.

2005-05-27
Klockan var strax före 13 i går då den 20-årige mannen kom körande på Tage Erlanders gata i Karlstad. Vid bron över Pråmkanalen, alldeles intill Carlstad Conference Centre, stegrade han sin motorcykel för att komma upp på trottoaren.
DET BAR SIG INTE bättre än att motorcykeln, en crossmaskin på 250 kubik, for in i brons räcke. Föraren flög över räcket och föll tre meter ner - i vattnet.
- Han hade änglavakt som hamnade i vattnen. Hade han träffat marken bredvid hade det kunnat gått betydligt sämre, säger polismannen.
20-åringen kunde för egen maskin simma i land och ta sig upp på fast mark. Där fick han snabbt vård. En läkare som bor ett hus intill olycksplatsen hörde smällen och rusade ut för att hjälpa 20-åringen. Han var dock inte värre skadad än att han kunde ringa hem till mamma och berätta vad som hänt. För säkerhetsskull fördes 20-åringen ändå till Centralsjukhuset för undersökning.
Livet i behåll, men den 20-årige motorcyklisten kan räkna med rättslig efterräkning. Han misstänks nu för vårdslöshet i trafik och för olovlig körning.

JONAS BRANDT
 

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Storstan
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition
Landade han på en cykel tro?
Det ligger ju två stycken i vattnet på samma sida som CCC och en på motsatt sida.
 

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Ort
..
Hoj
HYM 1100S
Men helvete vilken flax da.. Tur han klarade sig så man kan skratta utan ångest :D
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Top